۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۶۰۰۱۹۵

رسوایی جدید برای دست راست پاپ

رسوایی جدید برای دست راست پاپ
یکی از کاردینال های برجسته واتیکان که پیش از این با موارد گسترده اتهامات مواجه بود، با اتهام جدیدی در مورد سوء استفاده جنسی مواجه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جرج پِل (George Pell) کاردینال استرالیایی که پیش از این با اتهامات گسترده سوء استفاده جنسی روبرو بود، بار دیگر از سوی مردی 50 ساله متهم به اعمال منافی عفت شد.

این فرد در شکایتی به دادگاه ویکتوریا در استرالیا بیان داشته است که در دهه هفتاد میلادی مورد سوء استفاده جنسی جرج پل قرار گرفته است.

جرج پل که در حال حضار در جایگاه سومین مقام در جامعه مسیحیت کاتولیک قرار دارد، در ماه دسامبر سال 2018 در 4 مورد تجاوز جنسی محکوم شده بود. اما این جرم ها به دلیل حکم قاضی مبنی بر محرمانه بودن، تا ماه فوریه سال 2019، به طور رسمی اعلام نشده بود.

این کشیک عالی رتبه پیش از این یکی از نزدیک ترین مشاوران پاپ فرانسیس بود، اما چند روز بعد از اعلام جرم وی، از مقام خود خلع شد.

در تاریخ 26 فوریه 2019، زمانی که قانون محرمانه بودن جرایم جرج پل برداشته شد، واتیکان اعلام کرد جایگاه پل به عنوان مسوول امور مالی واتیکان، تغییری نیافته است.

تا کنون کشیش ها و اسقف های زیادی در کلیسای کاتولیک با موارد اتهام در مورد تجاوز جنسی روبرو شده اند اما جرج پل بالاترین مقام در جامعه مسیحیت کاتولیک بوده است که متهم به اعمال منافی عفت شده است.

شخص پاپ فرانسیس نیز به دلیل عدم واکنش مناسب در مورد اقدامات کشیشان کاتولیک در سراسر جهان مورد انتقاد شدید قرار گرفته است./847/ب902/ف

ارسال نظرات