۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۶۰۰۱۹۸
آیت الله علم الهدی تبیین کرد؛

رسالت سنگین حوزه علمیه در گام دوم انقلاب

رسالت سنگین حوزه علمیه در گام دوم انقلاب
امام جمعه مشهد با بیان این که روحانیت باید جامعه را بسازد، گفت: حوزه علمیه باید به گونه ای برنامه ریزی کند تا ماموران ساختن جامعه را تحویل دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در سومین اجلاسیه کمیسیون های تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان با موضوع حوزه و آینده که امروز در تالار قدس کتابخانه حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین رسالت حوزه علمیه در گام دوم انقلاب پرداخت.

آیت الله علم الهدی با اشاره به بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب، گفت: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه ارزیابی جامع در 40 ساله اول انقلاب داشته که دگرگون سازی انقلابی در همه ابعاد صورت گرفته و نیازمند به تکمیل است و در گام دوم باید انجام پذیرد.

وی با بیان این که حوزه امروز قابل مقایسه با حوزه قبل انقلاب نیست، اظهار داشت: در قبل از انقلاب جریان حوزه متوقف بر جریان نخبگانی در تقوا، علم و اجتهاد بود و به این امر که بدنه حوزه را به مسیر کمال رهنمود کند، توجه نمی شد اما امروز صرف نظر از جریان نخبگانی، در مسیر کمال رو به پیشرفت است که عنصر تحول را نشان می دهد.

آیت الله علم الهدی با اشاره به تحول حوزه علمیه خراسان بعد از انتصاب شورای عالی حوزه علمیه خراسان از سوی رهبری، ابراز کرد: به برکت این حکمت رهبری که مبتنی بر شایسته سالاری و عظمت اندیشی بود حوزه علمیه خراسان در وضعیت خاصی قرار گرفت و افراد با تجربه و با ابتکارات بالا انتخاب شدند همچنین برای این که ظرفیت های نظام در اختیاز حوزه قرار گیرد، شخصیت های حقوقی از طرف رهبری انتخاب شدند که منجر به فرآورده قابل توجه در عرصه مختلف شد.

امام جمعه مشهد بر ضرورت مطالعه بیانیه رهبری در گام دوم انقلاب تأکید کرد و گفت: با مطالعه این بیانیه رسالت حوزه علمیه به خوبی استنباط می شود، روحانیت باید این جامعه را بسازد و باید طوری برنامه ریزی شود تا حوزه علمیه ماموران تحقق این ماموریت را به جامعه تحویل دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب رسالت ما را در چهل سال دوم ابلاغ کرده است و اگر کوتاهی در بعد سیاست گذاری و برنامه ریزی شود، قصور  غیر قابل جبران و نا بخشودنی است./864/پ202/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات