۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۶۰۰۲۰۰

کاهش محبوبیت رژیم صهیونیستی در آمریکا

کاهش محبوبیت رژیم صهیونیستی در آمریکا
حمایت مردم آمریکا از رژیم صهیونیستی به پایین ترین حد خود در دهه گذشته رسیده است.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که حمایت مردم آمریکا از رژیم صهیونیستی به پایین ترین حد خود در دهه گذشته رسیده است.

این مساله حاکی از آن است که تصمیمات ترامپ مبنی بر افزایش روابط با رژیم صهیونیستی موجب نارضایتی مردم آمریکا از این مساله شده است.

موسسه گالوپ (Gallup)، که یکی از برجسته ترین نهادهای نظرسنجی در آمریکا است، روز گذشته با اعلام نتایج نظرسنجی اخیر خود بیان کرد که 59 درصد از مردم آمریکا حامی رژیم صهیونیستی هستند در حالی که سال گذشته این میزان، 65 درصد بود.

این کاهش 6 درصدی آن هم طی کمتر از یک سال، یکی از بزرگترین تغییرات در این نظرسنجی سالانه از اولین بار انجام آن در سال 2001 میلادی تاکنون بوده است.

هرچند این کاهش طرفداری از رژیم صهیونیستی در آمریکا در حامیان هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه دیده می شود، در میان جمهوری خواهان با 11 درصد سقوط، بیشتر به چشم می آید.

نتایج این نظرسنجی بیان می کند که درصد جمهوری خواهانی که در مناقشه بین اعراب و رژیم صهیونیستی از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند، از 87 درصد در سال 2018 به 76 درصد در سال جاری کاهش پیدا کرده است.

ترامپ از آغاز ریاست جمهوری خود تا کنون دو حرکت کاملا ضد فلسطینی انجام داده است که یکی انتقال محل سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس اشغالی و دیگری قطع کمک های مالی به مردم فلسطین در غالب آنروا (UNRWA) بوده است./847/ب902/ف

 

ارسال نظرات