۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹
کد خبر: ۶۰۰۲۱۰
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی:

برای جلوگیری از فرار مغزها چاره اندیشی و برنامه ریزی شود

برای جلوگیری از فرار مغزها چاره اندیشی و برنامه ریزی شود
نماینده حضرت آیت الله سیستانی در ایران خواستار توجه جدی مسؤولان و برنامه ریزان آموزشی ،علمی و تربیتی کشور برای جلو گیری از فرار مغزها شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی امروز در دیدار سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش خواستار توجه جدی مسؤولان و برنامه ریزان آموزشی ،علمی و تربیتی کشور برای جلو گیری از فرار مغزها شد. 

وی با بیان اینکه  جوانان ایرانی از لحاظ فکر اندیشه و استعداد سرآمد هستند، گفت؛ اینکه نظام اسلامی برای تربیت دانش آموزان و دانشجویان و فارع التحصیلان به عنوان سرمایه های آینده نظام هزینه کند، اما خدای نکرده به علت بی برنامه گی وعدم  تدوین سیاست های راهبردی سرمایه عظیم خود را ناخواسته تقدیم دیگران کند جفا و ضرر غیر قابل جبران است

 وی افزود؛ برای جلو گیری از فرار مغزها باید برنامه عملیاتی و انگیزه های کافی را جهت ماندگاری استعدادهای درخشان این سرزمین تدوین و اجرایی نمود.  

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان اینکه نبوغ و استعداد جوان و دانش آموز ایرانی زبانزد دنیاست گفت؛ راه مقابله با فرار مغزها ایجاد انگیزه وآمده کردن بستر کارو فعالیت این استعداد ها در رشته های گوناگون است و امیدوارم وزارت آموزش و پرورش در راستای جلو گیری از فرار مغزها با برنامه و سیاست های راهبردی فرهنگ ماندن مغزها در کشور را در ذهن دانش آموزان و استعدادهای درخشان نهادینه کند.  

حجت الاسلا والمسلمین شهرستانی گفت ؛کشورهای دیگر با سرمایه گذاری درآموزش و پرورش و تربیت نسل جدید توانسته اند به توسعه و پیشرفت چشمگیر دست یابند که این نشان از اهمیت توجه به بحث آموزش است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های فراوان و استعدادهای نابی در حوزه های مختلف در کشور وجود دارد، گفت:یکی از برنامه های دشمن برای تهاجم فرهنگی، معرفی الگوهای غربی برای کودکان، نوجوانان و جوانان است و باید بستر لازم برای معرفی الگوهای برجسته کشور به نسل های جدید ایجاد شود.

در  توجه به استعدادها نباید به شعار بسنده کرد

نماینده آیت الله سیستانی در ایران، با بیان اینکه در حوزه توجه به استعدادها نباید به شعار بسنده کرد، ادامه داد: استعدادهای نخبه کشور از جمله سرمایه های عظیم نظام جمهوری اسلامی هستند که شناسایی آنها و برنامه ریزی کلان برای آنها بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه مشکل کشور نداشتن سیستم منسجم و منظم آموزشی است،گفت: بهترین افراد با استعداد در ایران هستند و باید با برنامه ریزی برای آموزش و به کارگیری آنها در آموزش و پرروش مورد توجه قرار گیرد.

وی با ابراز تاسف از کم کاری در زمینه تولید برنامه های اثرگذار در حوزه کودک و نوجوان در کشور گفت: در زمینه برنامه ریزی برای کودکان باید از شتاب زدگی خودداری و از تقلید در شیوه های برنامه سازی غربی ها باید اجتناب کرد.

محمد قمین
ارسال نظرات