۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۶۰۰۲۳۰
در همایش امام علی الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز؛

۱۰ مقاله در کمیسیون معنویت معرفی شد

۱۰ مقاله در کمیسیون معنویت معرفی شد
حجت الاسلام علیزاده رییس کمیسیون معنویت برای جهان امروز ۱۰ مقاله مطرح شده در این کمیسیون را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مهدی علیزاده در آیین اختتامیه همایش بین المللی امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز با ارائه گزارشی از کمیسیون معنویت علوی در دنیای امروز گفت: ده مقاله در این کمیسیون ارائه شده است.

رییس کمیسیون معنویت علوی در دنیای امروز ادامه داد: علیرضا واسعی با عنوان انگاره معنوی در حیات تمدنی امام علی(ع) در این همایش شرکت کرده است؛ در این مقاله بیان شده است امام علی(ع) دارای سه دوره حیات پیروانه، همراهانه و پیشروانه بوده است اما در یک منهج زندگی، یعنی توحیدی زندگی کرده است.

وی ادامه داد: راهکار متفاوت برای معنویت گستری، پژوهشی از حجت الاسلام محمدهادی یعقوب نژاد از مقالات ارائه شده در همایش بین المللی امام علی(ع) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز است که در آن راهکار نفوذ قرآن در میان زندگی مردم همچنین شیوه استفاد از قرآن در مناظرات را مورد بررسی قرار داده است.

رییس کمیسیون معنویت علوی و دنیای امروز با بیان این که مقاله راهبردهای علوی در سلوک معنوی جامعه از سوی حجت الاسلام عیسی زاده ارائه شده است، گفت: از آنجا که انسان فرزند دنیا است، دنیا طلبی بزرگترین آفتی است که سد راه زندگی معنوی بشر می شود که در این مقاله بررسی می شود امام علی(ع) چگونه توانسته است به عنوان رهبر، پشت کردن به دنیا را در میان جامعه رواج دهد.

وی خاطرنشان کرد: حجت الاسلام محمد جواد رودگر نیز در مقاله مؤلفه ها و شاخص های ترابط معنویت و عدالت در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت بیان می کند که میان عدالت و معنویت ارتباط دو سویه وجود دارد به این گونه که عدالت مقدمه معنویت و معنویت مقدمه عدالت است.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به ارائه مقاله بررسی انتقادی ویژگی اکنون بودن در معنویت مدرن از دیدگاه نهج البلاغه از سوی ابوذر رجبی، گفت: برخی مدلی از معنویت که معنویت سکولار و غیر دینی است را ارائه می دهند و معتقد هستند دنیای حاضر، نقد است اما معنویت در سایر ادیان ما را به آخرت می رساند که این نگاره، در مقاله به چالش کشیده می شود و می گوید معنویت تراز علوی هم برای دنیا و هم اخرت پیامدهای زیبایی دارد.

وی ادامه داد: حجت الاسلام مقدمی نیز مقاله معنویت در سیره معیشتی امیرمؤمنان را تبیین کردند که در دو سطح درآمد و مصرف بررسی می شود.

رییس کمیسیون معنویت علوی و دنیای امروز در پایان خاطرنشان کرد: حجت الاسلام یدالله حاجی زاده مقاله مدل زیست معنوی امام علی(ع) در انتخاب نوع خوراک و پوشش و واکاوی علل آن، سمانه کاظمی مقاله معنویت علوی در آثار سنایی و حجت الاسلام سید قاسم رزاقی موسوی مقاله معنویت در سیره امام علی(ع) و بازکاوی آن در آثار خاورشناسان را ارائه کردند./1324/پ202/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات