۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
کد خبر: ۶۰۰۲۳۳

آیین اختتامیه نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستا و عشایر در قم برگزار شد

آیین اختتامیه نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستا و عشایر در قم برگزار شد
آیین اختتامیه نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستا و عشایر کشور در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره هنرهای تجسمی روستا و عشایر کشور عصر امروز در سالن همایش های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام حبیب الله ارزانی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، حجت الاسلام سعید روحانی مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم و آقای حسینی کاشانی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام روحانی در این مراسم با اشاره به اینکه آثار ارسال شده در زمینه خوشنویسی نسبت به دو رشته دیگر بیشتر بود، افزود: حدود 15 استان برای نقاشی و 24 استان برای عکاسی انتخاب شده اند؛ از میان آثار ارسالی 65 اثر به مرحله دوم راه پیدا کرد و عزیزان منتخب به قم دعوت شدند و در دوره های آموزشی و آزمونی شرکت کردند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم به ضرورت توجه به ظرفیت های روستایی و عشایری اشاره و تأکید کرد: همانگونه که توجه به ظرفیت مساجد برکات بسیاری را عاید انقلاب اسلامی کرد، توجه به روستاها نیز می تواند برکات بسیاری را در زمینه های مختلف نصیبمان کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز باید دانست که میان روستاهای کشور ظرفیت های زیادی وجود دارد و اگر به آن ها توجه شود هم روستاها رشد کرده و آباد می شوند و هم هنر و فرهنگ کشورمان اعتلا می یابد.

حجت الاسلام روحانی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در زمینه توجه به ظرفیت های روستایی و عشایری کشور اشاره و عنوان کرد: آبادانی روستا به این معنا نیست که روستا را تبدیل به شهر کنیم، بلکه بدین معنا است که در عین حفظ فضای روستاها به ظرفیت های آن ها توجه کنیم.

همچنین حسینی کاشانی در این همایش تأکید کرد: بنا داریم در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و عشایری کشور برنامه های متنوع و ارزشمنی را برگزار کنیم.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: در راستای سیاست های جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر توجه به ظرفیت های سایر مناطق کشور کارهای بسیار خوبی انجام شده است و باید همه آن ها را توسعه بخشیم.

وی با اشاره به اینکه باید در مجموعه سیاست های کشور نگاه ویژه ای نسبت به ظرفیت های روستایی و عشایری گنجانده شود، افزود: جشنواره هنرهای تجسمی به میزبانی قم برگزار شد و امروز شاهد حضور 65 نفر از منتخبان این جشنواره هستیم و به نفرات برتر هدایایی اهدا خواهد شد.

حسینی کاشانی با بیان اینکه روستاها سرشار از استعدادهایی هستند که باید آن ها را شکوفا ساخت، ابراز کرد: امروز باید برای این استعدادها در کشور برنامه ریزی شود؛ به بیان دیگر نباید از استعدادهای روستایی و عشایری غافل شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از اثرات برگزیده تجلیل به عمل آمد و به نفرات برتر در دوره های آموزشی و آزمونی هدایایی اهدا شد./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات