۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۶۰۰۲۵۶
حجت الاسلام روحانی خبر داد؛

فعالیت 408 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان قم

فعالیت 408 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان قم
مسؤول دبیرخانه کانون های مساجد قم گفت: قم 374 کانون برای برادران و ۳۶ کانون برای خواهران دارد و در ۴۰۸ مسجد در سطح استان فعال هستیم‌ که ۱۱۷ کانون روستایی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید روحانی مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم پنجشنبه شب در همایش نقش کانون های مساجد در گام دوم انقلاب که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: اگر تلاش ها و حمایت های ائمه جماعات نبود، کانون های فرهنگی مساجد نمی توانست منشأ اثر و موفق باشد.

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی و هنری کانون های مساجد افزود: الحمدلله امروزه کانون ها در وضعیت خوبی قرار دارد، سعی کردیم در مساجد کادر خوب و قوی داشته باشیم از این رو افرادی به حسن انتخاب امام جماعت انتخاب شدند و آموزش دیدند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم با اشاره به شبکه سازی در این کانون ها اظهار داشت: ما موفق به انجام کارهای بزرگی شده ایم و امروز بسیاری از کارهای استانی و کشوری در مساجد بر دوش کانون های فرهنگی مساجد گذاشته می شود.

وی ادامه داد: در بحث فضای مجازی مسأله سواد رسانه ای بسیار حائز اهمیت است و خانواده ها باید آگاه بیشتری داشته باشند، به همت کانون مساجد و حمایت ائمه جماعات در 100 مسجد دوره های خوبی در این زمینه با استقبال زیاد برگزار شده است.

حجت الاسلام روحانی با اشاره به برنامه های کشور کانون های مساجد ابراز داشت: برنامه های کشوری خوبی مانند هنرهای تجمسی روستایی و عشایری برگزار شده که تأثیرات فراوانی داشته است.

وی عنوان کرد: اگر‌از جوانان حمایت کرده و به آن ها میدان دهیم ثمره آن را مشاهده خواهیم کرد، باید به جوانان اعتماد کرده و آنان را حمایت کنیم.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم خاطرنشان کرد: اگر حمایت ما بیشتر شود حضور جوانان پرشور تر خواهد شد، باید با کمک ائمه جماعات برنامه های مساجد را با حضور جدی جوانان پیگیری کنیم.

وی اضافه کرد: در چند درصد از مساجد حضور جوانان موج می زد؟ نگاه پدرانه روحانیت و ائمه جماعات باید سبب تشویق جوانان شود، باید کمک کنیم وضعیتی برای تمام مساجد فراگیر شود تا جوانان حضور پرشور داشته باشند.

حجت الاسلام روحانی با بیان این که باید آسیب شناسی شود که چرا حضور جوانان در مساجد کمرنگ است، گفت: رهبر انقلاب فرمودند خود را مجهز به سلاح علم و معرفت کنید، باید جذب حداکثری داشته باشیم و کانون های مساجد با متکفل این امر باشند.

وی افزود: باید وضعیت مساجد را متحول کرد تا با میدان دادن و اعتماد کردن به جوانان شاهد حضور نسل جوان و با نشاط در مساجد و پیگیری برنامه های فرهنگی باشیم.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم اظهار داشت: در حال حاضر در استان قم 374 کانون برای  برادران و ۳۶ کانون برای خواهران داریم، در ۴۰۸ مسجد در سطح استان فعال هستیم‌که۱۱۷ کانون روستایی هستند.

وی ادامه داد: در زمینه کتابخانه ها ۱۸۷ کتابخانه مخزن دار و ۱۲۰ کتابخانه باز داریم، بالغ بر ۴۰ هزار نفر از خواهران و برادران از اعضای کانوهای فرهنگی هستند.

محمد قمین
ارسال نظرات