۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
کد خبر: ۶۰۰۲۵۷
حجت الاسلام ارزانی خبر داد؛

عضویت بیش از 2 میلیون نفر در کانون های مساجد کشور

عضویت بیش از 2 میلیون نفر در کانون های مساجد کشور
رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از فعالیت 25 هزار کانون در کشور و عضویت 2 میلیون و 100 هزار نفر از خوهران و برادران در آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد پنجشنبه شب در همایش نقش کانون های مساجد در گام دوم انقلاب که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با گرامیداشت ماه رجب گفت: کانون های مساجد شجره طیبه ای هستند که 26 سال از عمر آن می گذرد.

وی افزود: این نهال از سال 71 رشد کرد و امروز به شجره طیبه ای تبدیل شده است، تا پایان امسال ۲۵ هزار کانون فرهنگی و هنری در اقصی نقاط کشور خواهیم داشت، این کانون ها از ابتدای امسال در سامانه جامع آمار و اطلاعات کانون های فرهنگی هنری به نام بچه های مسجد به ثبت رسیده اند.

مشاور وزیر ارشاد با بیان این که تعداد اعضای کانون های بیش از 2 میلیون و 100 هزار نفر است، اظهار داشت: در هر مسجدی امام جماعت رییس شورای فرهنگی است و 7 نفر به عنوان شورای فرهنگی مسجد فعالیت می کنند، هیچ یک از اعضا حتی یک ریال از ستاد دریافت نمی کنند چرا که کار در مسجد باید خالصانه و برای رضای خدا باشد اما حمایت حداقلی از برخی از فعالیت ها و کانون ها می شود.

وی ادامه داد: ما در افق ۱۴۱۴ به عنوان کانون فرهنگی و هنری برنامه ریزی کرده ایم، رهبر انقلاب فرمودند هنر پرستش عاشقانه الله است یعنی باید از قالب و ابزار هنر برای جذب جوانان استفاده کنیم، امسال با تفاهم نامه ای که با بهزیستی کشور داشتیم حدود هزار مهدکودک را در کشور در دل مساجد راه اندازی خواهیم کرد.

حجت الاسلام ارزانی با بیان این که انس با مسجد باید در دستور کارها باشد، ابراز داشت: یکی از عرصه های فعالیت های ستاد فضای مجازی است، بخش دیگر کار مربوط به هنر به معنای خاص است یعنی هنر برای تعالی و ارزش ها و زنده نگه داشتن ارزش های اسلامی و دینی است.

وی عنوان کرد: هنرمندی که مأنوس با مسجد باشد دنبال هنر متعالی و ارزشی است؛ عرصه دیگری که دنبال می کنیم شبکه ارزشمند داخلی و خارجی است، امسال برخی از اعضای 10 کانون موفق کشور به لبنان سفری داشتند تا ارتباط نزدیکی با مردم آن داشته باشند، ارتباط بچه های مسجد در ایران باید با مسجدی ها در خارج از کشور تقویت شود.

رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خاطرنشان کرد: ما باید قالب هنر را برای محتوای قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه استفاده کنیم، در این حوزه 20 هزار از بچه های مسجد تا پایان شهریور 98 آموزش داده می شوند.

وی اضافه کرد: اگر‌ به سلاح قرآن و معارف مجهز باشیم می توانیم از ابزار و قالب هنر برای ترویج و تبیین معارف دینی استفاده کنیم.

محمد قمین
ارسال نظرات