۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۶۰۰۲۵۸
نجفی قدسی:

کانون های فرهنگی سبب تقویت جایگاه مسجد می شود

کانون های فرهنگی سبب تقویت جایگاه مسجد می شود
نجفی قدسی وجود کانون های مساجد را سبب تقویت جایگاه مساجد دانست و گفت: امام جماعت و کانون های فرهنگی از ارکان مسجد محسوب می شوند که باید با همبستگی مساجد را فعالتر کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرتضی نجفی قدسی مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی پنجشنبه شب در همایش نقش کانون های مساجد در گام دوم انقلاب که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به این که مساجد جایگاه ویژه ای در اسلام و انقلاب دارند، گفت: امام راحل و رهبر انقلاب همواره بر این جایگاه تأکید دارند.

وی با اشاره به فرمایشاتی از امام خمینی(ره) درباره جایگاه مساجد در انقلاب افزود: امام راحل بارها درباره جایگاه مساجد و حضور روحانیت در مساجد مطالب مهمی فرمودند که باید سرلوحه کار ما باشد و باید مساجد را زنده و پرجمعیت نگه داریم.

نجفی قدسی وجود کانون های مساجد را سبب تقویت جایگاه والای مساجد دانست و اظهار داشت: امام جماعت و کانون های فرهنگی از ارکان مسجد محسوب می شوند که باید با همبستگی مساجد را احیا و فعال کنند.

وی ادامه داد: مرکزیت اسلام و انقلاب مساجد هستند که باید احیا شوند چرا که بهترین نیروهای اسلام و انقلاب در همین مساجد پرورش پیدا کرده اند، باید حضور جوانان در مساجد را مغتنم بشماریم.

مدیر دارالقرآن علامه طباطبایی با بیان این که نهادهای مسؤولان باید برای تقویت حضور جوانان در مساجد برنامه ریزی کنند، ابراز داشت: محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند که همه باید رسالت خود را نسبت به این بیانیه راهبردی انجام دهند.

وی عنوان کرد: نباید با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به صورت شعاری برخورد کرد چرا که این بیانیه برنامه 40 سال دوم انقلاب است و باید با ایجاد تمدن اسلامی زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) باشیم.

نجفی قدسی خاطرنشان کرد: زیبنده جامعه اسلامی نیست که نصف ۸۰ هزار مسجد در کشور  امام جماعت نداشته باشند و در مساجدی که امام جماعت دارند یک یا دو وعده نماز اقامه شود، نباید اجازه داد که مساجد خالی شوند.

محمد قمین
ارسال نظرات