۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۶۰۰۲۶۰
آیت الله نوری همدانی:

روحانیت نمی تواند نسبت به مشکلات مردم و جامعه بی تفاوت باشد

روحانیت نمی تواند نسبت به مشکلات مردم و جامعه بی تفاوت باشد
حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که روحانیت نمی تواند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد، گفت: روحانیت در حدتوان باید پیگیر مشکلات و با مردم ارتباط مستمر داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در همایش نقش کانون های مساجد و گام دوم انقلاب که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به خدمات علما به جامعه در طول تاریخ گفت: هیچ قشر و طایفه ای مانند علما دارای فضیلت و عظمت نیست و روایات فراوانی در تجلیل و تکریم علما وجود دارد.

وی افزود: علما وارثان انبیا هستند و همانگونه که کار پیامبران هدایت جامعه بوده است، علما باید این مسیر را ادامه دهند و به هدایت مردم و روشنگری در جامعه بپردازند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که علما باید نعمت های الهی را برای مردم متذکر شوند، اظهار داشت: با تبیین و تذکر نعمت های الهی باید سبب شویم تا مردم نعمت های الهی را بهتر بشناسند و شاکر خداوند باشند.

وی ادامه داد: مسؤولیت مهمی در قبال مردم داریم و باید رسالت خود را انجام دهیم، روحانیت باید با دلیل و برهان و با نرمی مردم صحبت کرده و معارف الهی را به جامعه منتقل کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که روحانیت نمی تواند نسبت به مشکلات مردم بی تفاوت باشد، ابراز داشت: روحانیت در حدتوان خود باید پیگیر مشکلات باشد و با مردم ارتباط مستمر داشته باشد.

وی با تأکید بر نقش آفرینی روحانیت در مساجد عنوان کرد: مسؤولیت های اداره مساجد و هدایت مردم بر عهده علما و روحانیت است، روحانیت همواره در کنار مردم و پیگیر مشکلات آنان بوده است و باید این راه را ادامه دهد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: وظیفه امام جماعت تنها نماز خواندن نیست بلکه باید مشکلات افراد قلمرو مسجد را پیگیری کرده و همراه مردم باشد و کریمانه، مهربانانه و با اخلاق با مردم برخورد کند.

وی اضافه کرد: درس خواندن تنها کافی نیست بلکه در کنار دروس عالی باید با مردم ارتباط داشت و موعظه کرد و با آن ها مانوس بود، خداوند از علما پیمان گرفته در برابر مظلومیت مظلومان ساکت نباشند و مبارزه کنند؛ باید مانند علمای بزرگ باشیم و این راه را ادامه دهیم چرا که روحانیت و علما همواره پیشگام بوده اند.

محمد قمین
ارسال نظرات