۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۰۰۲۷۲
آیت الله صدیقی:

هسته ای و سانتریفیوژها را محدود کردند اما توسعه معیشتی و اقتصادی ایجاد نشد

هسته ای و سانتریفیوژها را محدود کردند اما توسعه معیشتی و اقتصادی ایجاد نشد
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حوزه های علمیه پشتوانه مقابله با جنگ نرم هستند، گفت: جوانان پاسخی شایسته به بیانیه گام دوم انقلاب بدهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به اینکه بندگان خداوند باید تجلی صفات پروردگار باشند، گفت: انسان باید خداوند را در همه وجود خود با ایمان و باور شهود کند تا همه شبهه ها از کانون قلبش زدوده شود.

وی ادامه داد: انسان باید همواره مراقب اعمال، رفتار و گفتار خود باشد، زیرا اگر نتواند زبان خود را کنترل کند، اسباب آزار و اذیت سایر مردم را فراهم کرده و جامعه را به اعتشاش می کشاند؛ ما باید زبان خود را به ذکر خداوند عادت دهیم و همواره با مردم با زبان نرم خویی، مودت، ارشاد و محبت سخن بگوییم.

آیت الله صدیقی مراسم معنوی اعتکاف را جلوه ای از زندگی دینی معرفی کرد و ابراز داشت: این مراسم به ما می آموزد که می توانیم در عین حالیکه زندگی می کنیم، به عبادت و اطاعت خداوند بپردازیم.

حوزه های علمیه پشتوانه مقابله با جنگ نرم هستند

امام جمعه موقت تهران حوزه های علمیه را پشتوانه مقابله با جنگ نرم دانست و بیان کرد: امروز حوزه های علمیه با تربیت نیروهای علمی و فقاهتی باید جبهه های جنگ نرم را همانند جبهه های جنگ تحمیلی پر کند و با هجمه های همه جانبه دشمن در این زمینه مقابله کند.

وی ادامه داد: دشمنان از طریق تبلیغات سوء در ماهواره ها، نفوذی ها، نفوذ در سینما، نفوذ در میان اساتید دانشگاهی، تقویت جریانات فمینیستی و مواردی از این دست به عقاید جامعه اسلامی هجوم می آورد، بنابراین همه ما باید در این جنگ نرم با آن ها مقابله کنیم؛ خانواده ها باید فرزندان خود را به حوزه های علمیه بفرستند تا با درس خواندن به سربازی قدرتمند برای امام زمان(عج) تبدیل شوند؛ امروز به افسران جنگ نرم نیازمند هستیم و با کمبود نیرو در حوزه های علمیه که پرچمدار مبارزه با دشمن در جنگ نرم هستند، مواجه هستیم.

به گزارش رسا، آیت الله صدیقی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با بیان اینکه آموزگار توحید رجبیه امام باقر(ع) و امام جواد(ع) هستند، گفت: ما در ماه های مبارکی که پیش رو داریم باید توبه ای راسخ کنیم و این حسرت را به دل شیطان بگذاریم که در این سه ماه رجب، شعبان و رمضان گناهی از ما ببیند.

امام جمعه موقت تهران مشکلات اقتصادی را نتیجه بی تدبیری و خیانت برخی مسؤولان دانست و تأکید کرد: مملکت ما ظرفیت های فراوانی دارد و خیانت برخی از افراد سبب شد تا مشکلات اقتصادی به وجود آید؛ امروز با گرانی های افسار گسیخته، مردم گوشتی برای خوردن ندارند، بنابراین کسانی که از تمکن مالی برخوردارند از حال همسایگان خود با خبر شوند و به آن ها کمک کنند.

رهبری کشتی انقلاب را در امواج و طوفان های متلاطم حفظ کرده اند

وی در ادامه با بیان اینکه رهبری کشتی انقلاب را در امواج و طوفان های متلاطم حفظ کرده اند، افزود: ایشان در بیانیه گام دوم انقلاب نگاهی جامع به مسائل انقلاب داشته اند و جوانان را مخاطب خویش قرار داده اند؛ رهبری با نگاهی حکیمانه در بیانیه گام دوم همه مسائل انقلاب را بازگو کرده اند و نقشه راهی بی نظیر را در پیش روی ما قرار داده اند.

آیت الله صدیقی خاطرنشان کرد: در عصر ما به جز امام زمان(عج)، نظیری برای رهبر معظم انقلاب پیدا نخواهد شد و ما باید بدانیم که تدابیر حکیمانه ایشان متصل به منبع الهی است و باید قدردان آن باشیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلابی خدایی بود، مطرح کرد: فطرت دل های پاک اقتضا می کند که این انقلاب حفظ شود؛ شعارهای انقلاب ما تاریخ انقضا ندارد، مسیر انقلاب های دیگر عوض شد، اما انقلاب ما به این درد مبتلا نشده و نمی شود، چون خداوند پشتیبان آن بوده و مبتنی بر دین خدا و انگیزه الهی و فطرت است.

جوانان مملکت عاشق رهبر معظم انقلاب هستند

وی با بیان اینکه امروز جوانان مملکت عاشق رهبر معظم انقلاب هستند، اضافه کرد: ما در جای جای این مملکت عشق جوانان به رهبری را مشاهده می کنیم و باید بگوییم که مقام معظم رهبری نیز با همه وجود عاشق جوانان بوده و به آن ها امید دارند.

آیت الله صدیقی با اشاره به ضرورت توجه به ظرفیت راهیان نور گفت: مشاهده مناطق جنگی پیام مقاومت، توحید، شجاعت و قدرت را به صورت عینی تداعی می کند و ما نباید از ظرفیت این موضوع غافل شویم؛ امروز باید دانست که بیانیه گام دوم می گوید ما باید به عقاید استکباری و استعماری هجوم ببریم، زیرا مردم جهان منتظر فرهنگ عزت، امانت و صداقتی که از انقلاب اسلامی نشأت می گیرد، هستند.

وی به عنصر علم و پژوهش که یکی از توصیه های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب است، اشاره و بیان کرد: جوانان ما نباید مدرک محور و نمره محور درس بخوانند بلکه باید مهارت پیدا کنند و عالم شوند؛ هسته ای و سانتریفیوژها محدود شد، اما سفره ای برای مردم باز نشد، بنابراین جوانان ما باید بدانند که ما در این زمینه شهید داده ایم و باید این علوم را ادامه دهیم؛ باید دانست که علم است که دنیای غرب را برای استعمار مجهز کرد، بنابراین ما باید این سلاح را از آن ها سلب کنیم و با علم خود امانت و اخلاق را رشد و گسترش دهیم.

آیت الله صدیقی همچنین با اشاره به توصیه های رهبری در زمینه معنویت و اخلاق تأکید کرد: هرکجا معنویت از بین رفت، رشوه، بی تعهدی، تنبلی و بی عرضگی جایگزین آن شد و هرکجا معنویت وجود داشت، پیشرفت های بسیاری حاصل شد؛ هرکجا مشکل اقتصادی داریم بخاطر ضعف در ایمان است؛ علمی که از دین فاصله نگیرد، انسان را بالا می برد، بنابراین ما باید در این فصل از انقلاب، از خودمان شروع کنیم و با خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی زمینه تعالی کشور در گام دوم را فراهم کنیم.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: همانطوری که رهبری به صورت ویژه جوانان را مخاطب خویش قرار داده است، جوانان نیز باید به ایشان پاسخی شایسته دهند و در عرصه علم، اقتصاد، جهاد و فرهنگ به صورت آتش به اختیار به توصیه های رهبری لبیک بگویند./841/پ201/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
خدایا مشکل معاش مردم را حل کن و به داد مردم برس
1
0