۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۶۰۰۲۷۳
حجت الاسلام ارزانی مطرح کرد؛

درخواست اعضای کانون های مساجد برای دیدار با رهبر معظم انقلاب

درخواست اعضای کانون های مساجد برای دیدار با رهبر معظم انقلاب
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ارائه گزارشی از عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور پرداخت و گفت: نخستین خواسته بچه های مسجد این است که با رهبری دیدار داشته باشند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی دبیر ستاد عالی هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی سیاسی جمعه تهران به ارائه گزارشی از عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد پرداخت و گفت: بر اساس روایات، مساجد بهترین مکان ها و دوست داشتنی ترین آن ها نزد خداوند هستند و محبوب ترین مردم نزد خدای متعال نیز کسانی اند که زودتر از دیگران وارد مسجد شده و دیرتر از دیگران از آن خارج می شوند.

وی ادامه داد: تا کنون بیش از 2 میلیون نفر در سامانه سجای کانون های فرهنگی هنری مساجد ثبت نام کرده اند و ما حدود 25 هزار  کانون فرهنگی هنری داریم؛ ما در این کانون ها برای جذب مردم به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد فعالیت می کنیم، زیرا اگر مردم با فرهنگ مساجد آشنا شوند بدون شک مسیر اهداف کشور با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

حجت الاسلام ارزانی کانون های فرهنگی هنری مساجد را نخستین نهادی دانست که در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب به رهبری لبیک گفتند، ابراز کرد: در همان ساعات اولیه کمپینی تشکیل شد و هزاران نفر در آن عضو شدند و لبیک خود را به رهبر معظم انقلاب اعلام کردند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه فرهنگ اشاره و بیان کرد: ما تا پایان سال 98، 20 هزار نفر از مدیران کانون های فرهنگی هنری را مجهز به دوره های آموزشی قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه خواهیم کرد؛ همچنین طرح «شنبه های با کتاب» را در مساجد اعلام کردیم و این کار در زمینه آشنایی با تمدن نوین اسلامی بسیار مهم است.

وی افزود: شعار ما در حوزه هنر، «هنر برای تعالی و هنر برای پاسداشت ارزش ها» است، بنابراین تربیت هنرمندان متعالی و ارزشی وظیفه مساجد است؛ سرود انقلابی، خوشنویسی، فیلم و انیمیشمن از جمله فعالیت های ما در این زمینه است.

حجت الاسلام ارزانی با اشاره به فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد در فضای مجازی گفت: ما در این عرصه ورود بسیار ارزشمندی داشته ایم و با راه اندازی سامانه سحاب تعامل بسیار مؤثری با نوجوانان و جوانان برقرار کرده ایم.

وی از امضای تفاهم نامه ایجاد روابط میان مساجد کشور با مساجد برخی کشورهای منطقه خبر داد و عنوان کرد: ما بچه های کانون های مساجد را طی سفری به کشورهای عراق و لبنان بردیم و سعی کردیم میان مساجد کشور و مساجد آن کشورها تعامل برقرار کنیم.

حجت الاسلام ارزانی در پایان با بیان اینکه کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد، خواستار دیدار با رهبری شده اند، گفت: در سفری که به کانون های مساجد در شهرهای مختلف داشتیم، متوجه شدیم نخستین خواسته بچه های مسجد این بود که دیداری را با رهبری داشته باشند./841/پ202/ق

حسین ثالث موید
ارسال نظرات