۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۶۰۰۲۸۸
امام جمعه موقت تبریز:

نباید انتظار دوستی از سوی دشمنان انقلاب داشته باشیم

نباید انتظار دوستی از سوی دشمنان انقلاب داشته باشیم
حجت الاسلام عالی گفت: نگاه به بیرون و عدم توجه به تولیدکنندگان داخلی در تعارض با سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی قرار دارد، نباید انتظار دوستی از سوی دشمنان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام مهدی عالی، امام جمعه موقت تبریز امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به درخواست رییس جمهور آمریکا برای بازگرداندن تحریم های موشکی علیه ایران از سوی شورای امنیت اظهار داشت: اروپایی‌ها در قبال این درخواست ترامپ هنوز واکنش قاطعی نشان نداده اند.

وی با تأکید بر این‌که نباید امیدوار به همراهی اروپا در جریان مقابله با آمریکا باشیم، خاطرنشان کرد: از قدیم گفته‌اند که سگ زرد برادر شغال است، اروپا از ترامپ هم بی‌شرف‌تر است و اگر بتواند و امکانش را داشته باشد، از آمریکا نیز رفتار بدتری نسبت به ایران خواهد داشت.

امام جمعه موقت تبریز با بیان این‌که باید به فکر بهره‌مندی از ظرفیت‌های درونی کشور برای مقابله با جنگ اقتصادی دشمن باشیم، افزود: نگاه به بیرون و عدم توجه به تولیدکنندگان داخلی در تعارض با سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی قرار دارد، نباید انتظار دوستی از سوی دشمنان انقلاب داشته باشیم.

حجت الاسلام عالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای هیأت دولت اظهار داشت: رهبر انقلاب با انتقاد از گره‌زدن مشکلات اقتصادی کشور به اموری که خارج از اختیار کشور، هشدار داده بودند که برجام و بسته اروپایی نمی تواند منافع کشور را تأمین کند.

وی با اشاره به این‌که بی‌توجهی به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی منجر به بروز مشکلات عدیده در بخش های مختلف کشور شده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب به صراحت حجت را بر همه تمام کرده و فرمودند که کار را در محدوده‌ مقدورات کشور با جدّیّت دنبال کنید .و منتظر این و آن نباشید.

این استاد حوزه علمیه تبریز با تأکید بر این‌که برجام نتوانست مشکل اقتصادی کشور را برطرف کند، تصریح کرد: نتیجه این شده است که مردم نسبت به برجام شرطی شدند، حالا هم که بسته‌ اروپایی مطرح شده است؛ مردم نباید نسبت به بسته‌ اروپایی شرطی شوند، دولتمردان نباید بهبود اقتصاد را به چیزی که از اختیار کشور گره بزنند.

حجت الاسلام عالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حکم انتصاب آیت الله رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان رییس جدید قوه قضائیه اظهار داشت: این انتخاب، یک گزینه صحیح و بجا از سوی رهبر معظم انقلاب بود، چراکه برای اولین بار فردی از بدنه خود قوه قضائیه برای ریاست قوه قضائیه معرفی شد.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به سابقه درخشان آیت الله رئیسی در قوه قضائیه گفت: امیدواریم حضور این عالم متعهد در راستای تحول گام دوم انقلاب و عدالت‌محوری و تحقق اصول بنیادین نظام مقدس جمهوری اسلامی اثرگذار باشد.

وی در ادامه با تأکید بر حضور حداکثری و خیرخواهانه مردم در جشن نیکوکاری اظهار داشت: هفته احسان و نیکوکاری فرصتی برای تجلی حس نوعدوستی در کشور است؛ امام محمدباقر(ع) فرموده‌اند که همه در قبال اقوام و همسایه نیازمند مسؤولیت داریم؛ رسول گرامی اسلام(ص) نیز فرمودند؛ بهترین مردم افرادی هستند که به مردم خیر بیشتری دارند./935/پ203/ب1

مرتضی شفیعی
ارسال نظرات