۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۶۰۰۲۹۶
مدیرکل بنیاد شهید استان قم:

بیش از 65 هزار نفر از جامعه ایثارگری قم تحت پوشش بنیاد شهید هستند

بیش از 65 هزار نفر از جامعه ایثارگری قم تحت پوشش بنیاد شهید هستند
مدیرکل بنیاد شهید استان قم با بیان این که قم با اهدای 6 هزار شهید به انقلاب و اسلام سرآمد است، گفت: بیش از 65 هزار نفر از جامعه ایثارگری قم تحت پوشش بنیاد شهید هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک حلول ماه رجب گفت: حفظ قرآن، فقه و معارف را مدیون مجاهدت های ائمه طاهرین(ع) و بعد از آن بزرگان دین هستیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهدا افزود: شهیدان ولی نعمتان انقلاب اسلامی هستند و ما باید با توکل بر خدا حافظ خون گرانبهای این شهیدان عزیز باشیم و خانواده های آنان را بزرگ بداریم.

هاشمی با بیان این که با بیان این که بنیاد شهید در سال 58 به فرمان امام راحل تأسیس شد، اظهار داشت: در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که 22 اسفند به عنوان روز شهید نامگذاری شود.

وی ادامه داد: هدف از این نامگذاری توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارائه خدمات مطلوب در حوزه های فرهنگی، آموزشی و سلامت است، این روز را به خانواده های معزز شهدا تبریک می گوییم که حق بزرگی بر گردن ما دارند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با بیان این که قم با اهدای 6 هزار شهید به انقلاب و اسلام نسبت به استان های دیگر سرآمد است، ابراز داشت: استان قم 11 هزار جانباز و 596 آزاده دارد، بیش از 65 هزار نفر از جامعه ایثارگری قم تحت پوشش بنیاد شهید هستند.

وی عنوان کرد: از دیگر برنامه های بنیاد شهید دیدار با خانواده های شهدا در قالب طرح سپاس است که در این راستا از حضرت آیت الله نوری همدانی و ائمه جمعه قم که نسبت به ارج نهادن از مقام شهدا دغدغه مند بودند و شرکت داشتند تشکر می کنیم.

هاشمی خاطرنشان کرد: بیش از 8 هزار دیدار در استان قم داشتیم، در اداره کل و در بحث دیدار چهره به چهره برای رفع مشکلات جانبازان وخانواده های شهدا 660 دیدار صورت گرفته است، برنامه های آموزشی و ارائه خدمات مشاوره و بحث مسکن و اشتغال از دیگر برنامه های خدمات رسانی بنیاد شهید است.

وی اضافه کرد: 77 گلزار شهدا در سطح استان قم وجود دارد، در حوزه درمانی نیز به جانبازان و خانواده های شهدا خدمت رسانی می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم با اشاره به منشور گام دوم انقلاب گفت: رهبر انقلاب با این بیانیه روحی تازه به کالبد جامعه تزریق کردند و نخبگان و اندیشورزان باید به دور از غوغاسالاری و با تفکر به دنبال اجرای فرمایشات رهبر انقلاب باشند.

وی افزود: امروز دشمن با تهدید نرم می خواهد جوانان را به چالش بکشاند، قم پایگاه انقلاب و جهاد و شهادت است و همه کسانی که برای اسلام دلسوزی می کنند باید مراقب توطئه های دشمن باشند.

هاشمی ابراز داشت: ما از مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان نهاد قانونی کشور حمایت کرده و از آنان می خواهیم که هوشیار باشند و اجازه ندهند که منافع کشور ضایع شود، مردم پای کار انقلاب هستند و اعلام کردند که سازش نمی کنند و باید با دشمنان مقابله شود، ان شاءالله به زودی جشن نابودی دشمنان اسلام را خواهیم گرفت.

محمد قمین
ارسال نظرات