۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
کد خبر: ۶۰۰۳۰۰
امام جمعه موقت کرمان:

مهم‌ترین وظیفه مسؤولان، حل مشکلات مردم است

مهم‌ترین وظیفه مسؤولان، حل مشکلات مردم است
حجت الاسلام عرب پور گفت: مسؤولان برای خدمت گزاری به مردم هرچه در توان دارند انجام دهند، زیرا مهم‌ترین وظیفه مسؤولان در کشور حل مشکلات مردم است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی بزرگ امام علی (ع)، گفت: غرور داشتن یکی از آفات انسان ها بوده که سبب می شود انسان از یاد خدا دور شود.
 
حجت الاسلام عرب پور با بیان این که یاد خدا سبب آرامش دل می‌شود، خاطرنشان کرد: محاسبه کردن نفس به طور روزانه از بهترین کارها برای انسان بوده و می‌تواند با برنامه ریزی مناسب زندگی خودش را ادامه دهد و از مرگ هم هراسی نداشته باشد.
 
وی افزود: محاسبه کردن نفس از مهم‌ترین خواسته‌های علمای اخلاق بوده و انسانی که همیشه از نفس خود مراقبت کند و بتواند از گناه دوری کند، بهترین آدم در نزد پرودگار شمرده می‌شود.
 
امام جمعه موقت کرمان اظهار داشت: عمر انسان زود تمام می‌شود و انسان‌ها سعی کنند در دوران جوانی پرهیزکار و اهل علم باشند تا عمرشان هدر نرود.
 
حجت الاسلام عرب پور با اشاره به این که توجه به آیات قرآن و عمل کردن به روایات نجات بخش از مشکلات است، خاطرنشان کرد: انسانی که به دنبال هدر رفتن منابع کشور و از بین بردن مال فقیران باشد، بداند که روز قیامتی بوده و اعمال انسان‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرند.
 
وی ابراز داشت: ماه رجب یکی از بهترین ماه‌های سال شمرده می‌شود که انتظار می‌رود مومنان اعمال این ماه را مطالعه و به آن‌ها عمل کنند.
 
امام جمعه موقت کرمان با بیان این که مسؤولان بیانیه رهبر انقلاب را عملی کنند و به آن اهتمام ورزند، بیان کرد: مسؤولان برای خدمت گزاری به مردم هرچه در توان دارند انجام دهند، زیرا مهم‌ترین وظیفه مسؤولان در کشور حل مشکلات مردم است.
 
وی با اشاره به اجرا کردن صحبت های رهبری در قوه قضاییه، تصریح کرد: قوه قضاییه باید با قاطعیت با افرادی که حق انسان‌های دیگر را پایمال می‌کنند، برخورد و عدالت را در جامعه زنده کند.
 
حجت الاسلام عرب پور با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، بیان داشت: مردم بدانند خانواده‌هایی در کشور بوده که از وضعیت مالی خوبی برخوردار نیستند و هفته احسان و نیکوکاری بهترین زمان بوده که انسان‌ها به فکر مستضعفین جامعه باشند.
 
وی در پایان گفت: فروشندگان کالا‌های خود را با قیمت بالا به مشتری ندهند و تا جایی که می‌توانند انصاف را رعایت کنند./۹۷۰۷/پ202/ب1
رضا دهقان زاده
ارسال نظرات