۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۶۰۰۳۰۸
عصائب اهل الحق:

آمریکا در حال فراهم کردن مقدمات ایجاد نسل جدید داعش است

آمریکا در حال فراهم کردن مقدمات ایجاد نسل جدید داعش است
دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق با اشاره به تلاش آمریکا برای ایجاد نسل جدید داعش، تأکید کرد که الحشد الشعبی با طرح‌های فتنه‌افروزانه و تلاش برای تجزیه عراق مقابله کرده است.

به گزارش خبرگزاری رسا، «قیس الخزعلی» دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق از گروه‌های وابسته به سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق تأکید کرد که گروههای مقاومت علت اصلی عزت عراق در مقابله با اشغالگری بودند.

الخزعلی در همایش «روز شهید» که عصائب اهل الحق برگزار کرده است، گفت که جریان مقاومت عامل مهم پیروزی عراق در برابر تروریسم داعش بود.

شبکه خبری «العهد» به نقل از دبیر کل عصائب اهل الحق گزارش داد که جریان مقاومت باید همراه با اعتقاد باشد؛ چرا که در دست گرفتن سلاح بدون اعتقاد، جیره‌خواری است.

وی با بیان اینکه عراق امروز در مرحله پیروزی قرار داد، این مسئله را مرهون جانفشانی در مقابله با داعش دانست و اعلام کرد که طرحی برای هدف قرار دادن عراق وجود دارد.

الخزعلی هدف این طرح را «ممانعت از بازگشت ثبات سیاسی و اقتصادی» به عراق قلمداد و تأکید کرد که از رهگذر همگرایی، اتحاد و احساس مسئولیت می‌توان به فرصت واقعی پیروزی سیاسی دست یافت.

دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق با تأکید بر لزوم اتخاذ مواضع قاطع در برابر فساد، اظهار داشت که «نخستین کسی خواهیم بود که در برابر هر گونه تلاش برای فساد ایستاده است که به اسم فراکسیون صادقون یا ائتلاف الفتح انجام خواهد شد».

وی با اشاره به اینکه الحشد الشعبی با طرح‌های فتنه‌افروزانه و تلاش برای تجزیه عراق مقابله کرده است، خاطر نشان کرد که به همین دلیل الحشد هدف قرار گرفته است.

الخزعلی در پایان تأکید کرد که سفارت آمریکا از شکل‌گیری نسل جدیدی از داعش خبر می‌دهد تا مقدمات ایجاد آن را به صورت عملی فراهم کند.

در همین راستا، «محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «البناء» در پارلمان عراق چهارم اسفندماه جاری گفت که «نیروهای آمریکایی همه عناصر تروریستی و خانواده‌هایشان را که طی روزهای گذشته و در مرزهای سوریه خود را تحویل دادند، به پایگاه‌های آمریکا انتقال داده‌اند».

وی با اشاره به اینکه بار دیگر عناصر داعش سازماندهی خواهند شد تا علیه  امنیت عراق دست به توطئه جدید بزنند، از دولت خواست که نامهای دریافتی این عناصر و جزئیات آن را بررسی کند.

یک منبع دولتی بلندپایه در عراق هم گفت که واشنگتن «از فرار نیروهای دارای تابعیت عراق که نزد نیروهای دموکراتیک سوریه زندانی هستند، ابرازر نگرانی کرده و در یک نامه محرمانه از بغداد خواسته است که در تحویل گرفتن آنان، عجله کند».

 این منبع با بیان اینکه نیروهای کُرد می‌خواهند با آزادی یا تحویل دادن عناصر داعش، از شر آنان خلاص شوند، گفت که احتمال دارد این افراد بیرون رانده شده از سوریه، هسته‌هایی باشند که «در زندان طرح داعش-2 را کلید بزنند»./847/ب101/ف

منبع: فارس

ارسال نظرات