۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۰۰۳۱۴
امام جمعه زنجان:

مسؤولان با درک وضعیت اقتصادی کشور ساده‎زیستی را برگزینند

مسؤولان با درک وضعیت اقتصادی کشور ساده‎زیستی را برگزینند
نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: وقتی مسؤولی در نظام جمهوری اسلامی فشار و سختی در معیشت مردم را می‌بیند، باید ساده زیستی را انتخاب کند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: ایشان پایه‌گذار بزرگترین نهضت علمی و فرهنگی بود و امام جعفر صادق (ع) این نهضت را ادامه دادند، طوری که امروز غنی‌ترین فقه، فقه شیعه است.

وی همچنین به 18 اسفند سالروز تشکیل کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اشاره کرد و گفت: تشکیل این کانون‌ها تاثیر بسزایی در پیشگیری از تهاجم فرهنگی دشمنان داشته است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان همچنین به ۱۹ اسفند سال 1363 سالروز عملیات بدر اشاره کرد و افزود: بعد از عملیات موفقیت‌آمیز در عملیات خیبر که تا نزدیکی بصره فتح انجام شد، عملیات بدر، در شکستن بن‌بست دوران دفاع مقدس موفقیت بزرگی محسوب می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاتمی در ادامه به ۲۰ اسفند روز ملی راهیان‌نور اشاره کرد و گفت: راهیان نور در واقع کلاس درسی برای نسل سوم و چهارم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

امام جمعه زنجان دیگر مناسبت‌های سال را سالروز تاسیس کمیته امداد و بنیاد شهید به عنوان دو ارگان مهم و انقلابی در کشور عنوان کرد و افزود: تشکیل کمیته امداد جهاد سازندگی بنیاد شهید و سپاه پاسداران از برکات انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان در ادامه به تقدیم 230 هزار شهید در کشور اشاره کرد و گفت: مفهوم شهادت، مفهومی پر ارزش است و حفظ راه شهدا اهمیت بسیاری دارد؛ از همین رو باید قدردان ایثار شهدا باشیم.

وی در ادامه به مذاکرات کشورمان با کشورهای اروپایی و آمریکایی اشاره کرد و افزود: این امر حساسیت بسیاری دارد؛ چون همین چند سال قبل مقام معظم رهبری فرمودند که من نمی‌گویم با اروپا مذاکره نکنید اما این را بدانید بدعهدی اروپا مثل بدعهدی آمریکا است، از همین رو مسؤولان باید در این مذاکرات دقت بیشتری به خرج دهند.

امام جمعه زنجان همچنین بر ضرورت نظارت بیشتر بر بازار تاکید کرد و گفت: با افرادی که کالاهای اساسی را احتکار می‌کنند، باید به طور جدی برخورد کرد.

وی همچنین بر ساده‌زیستی مسؤولان تاکید کرد و گفت: وقتی مسؤولی در نظام جمهوری اسلامی فشار و سختی در معیشت مردم را می‌بیند، باید ساده‌زیستی را انتخاب کند، کسی که زندگی تجملاتی و ریخت‌ و پاش‌دار دارد، قطعا مشکلات مردم را درک نخواهد کرد.

عباس قاسم پور
منبع: فارس
ارسال نظرات