۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۶۰۰۳۱۶
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

مضامین بیانیه گام دوم انقلاب استخراج و در جامعه پیاده شود

مضامین بیانیه گام دوم انقلاب استخراج و در جامعه پیاده شود
امام جمعه شهرکرد گفت: بیانیه گام دوم انقلاب باید بار‌ها مورد مطالعه دقیق قرار گیرد و با واکاوی دقیق، مضامین آن استخراج و به خوبی در جامعه پیاده شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی (ره) این شهر برگزار شد، با اشاره به آیه ۸ سوره مبارکه فاطر خاطرنشان کرد: همیشه هستند کسانی که عمل اشتباه را با علم به اشتباه بودن آن عمل ادامه می‌دهند و این در همه زمینه‌های فردی و اجتماعی هم صدق می‌کند.

امام جمعه شهرکرد، برجام را مصداق بارز این آیه دانست و افزود: متأسفانه مسؤولان کشور علی رغم اینکه می‌دانند مذاکره با بیگانگان نتیجه‌ای ندارد، بر ادامه دادن آن اصرار دارند و نمی‌خواهند از گذشته درس بگیرند.

وی با اشاره به ادامه این آیه، تصریح کرد: در ادامه این آیه خداوند متعال به پیامبر (ص) دلداری می‌دهد که خودت را آزار نده چراکه خدا بر اعمال اینان آگاه و ناظر است و بازخواستشان خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام در ادامه قرائت و انس با قرآن را لازمه اجرای سبک زندگی اسلامی دانست و ادامه داد: به یقین ماه‌های رجب، شعبان و رمضان فرصت مغتنمی برای مأنوس شدن با کلام وحی است؛ مؤمنان باید از فرصت‌های نورانی این ماه‌های مبارک برای اصلاح سبک زندگی و بندگی به معنای واقعی کلمه استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری همچنین به در پیش بودن ایام اعتکاف و مصادف شدن این ایام با روز‌های نخست سال جدید اشاره کرد و گفت: باید از فرصت اعتکاف برای رسیدن به اوج کمال نهایت بهره را ببریم.

وی همچنین با اشاره به ولادت حضرت امام محمد باقر (ع) و امام هادی (ع) و پیوند این مناسبت‌ها به بیانیه مهم رهبری، گفت: این بیانیه باید بار‌ها مورد مطالعه دقیق قرار گیرد و با واکاوی دقیق، مضامین آن استخراج و به خوبی در جامعه پیاده شود که یکی از مهمترین مضامین آن بهره گیری از ظرفیت عظیم جوانان است که باید مورد توجه جدی مسؤولان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به جمعیت ۳۶ میلیونی جوانان ۱۵ تا ۴۰ سال و جمعیت ۱۴ میلیونی جوانان تحصیل کرده کشور خاطرنشان کرد: به یقین تا به جوانان میدان داده نشود نمی‌توان به رشد و شکوفایی کشور دل بست.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به تأکید رهبری در بیانیه اخیر مبنی بر جامعه سازی تصریح کرد: جامعه خوب، پرنشاط، روشن و شاد در کلام اهل بیت (ع) جامعه‌ای است که بندگی خداوند در آن موج می‌زند و به یقین بندگی خدا بندگی خلق خدا را به دنبال دارد.

وی با اشاره به ۲۲ اسفندماه، سالروز تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی و روز بزرگداشت شهدا، بیان کرد: جامعه سازی مدنظر رهبری در تبیینی دیگر، به معنی پر رنگ شدن فرهنگ توحیدی شهدا در کنار برگزاری مجالس یادبود است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه فرهنگ شهدا از جمله در وصیت‌نامه‌های این بزرگواران مشهود است، خاطرنشان کرد: بزرگداشت شهدا در کنار ادامه دادن راه آنان یعنی طاغوت زدایی، استکبارستیزی و عزت‌مندی جامعه اسلامی و در این راستا وظیفه متولیان بنیاد شهید و امور ایثارگران بسیار مهم است./۹۴۵۷/پ210/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات