۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۰۰۳۱۸
امام جمعه موقت قزوین:

دولت در بهبود معیشت مردم تدبیری ندارد

دولت در بهبود معیشت مردم تدبیری ندارد
امام جمعه موقت قزوین با اشاره به اینکه دولت در بهبود معیشت مردم تدبیری ندارد، گفت: مردم از تجملات دوری کرده و سفره‌های خود را کوچک کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی قابل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد اظهار داشت: دولت درباره بهبود معیشت مردم هیچ تدبیری ندارد و آن را با موضوعات سیاسی به بازی گرفته است.

وی افزود: دل بستن به غربی‌ها جز هدر دادن وقت چیزی به دنبال ندارد و چشم دوختن به آنها که مظهر کفر و نفاق هستند تنها انقلاب را از اهداف خود دور می‌کند.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه ما در بهبود وضعیت معیشتی مردم هیچ تدبیری ندیدیم تصریح کرد: ایستادن در صف ارزاق در شأن مردم نیست و مردم نباید کرامت و عزت خود را با این کار از بین ببرند.

وی تأکید کرد: ایستادن در صف گوشت و مرغ با عزت شیعه همخوانی ندارد؛ مردم سفره‌هایشان را کوچک کنند ولی نگذارند عزتشان در صف ارزاق لکه‌دار شود.

حجت الاسلام قابل مردم را به اعتماد به خداوند و اتکا به او دعوت و بیان کرد: انسان‌های مؤمن همواره توکلشان به خداست این در حالی است که باید نهایت تلاش خود را بکنند و از یاد خدا غافل نشوند.

وی با اشاره به اینکه مردم همیشه پشت نظام ایستاده و در صحنه بوده‌اند عنوان کرد: در 40 سال گذشته مردم همیشه در صحنه حاضر بوده و همه جا پشت نظام ایستاده‌ و توطئه‌های دشمنان را خنثی کرده‌اند و از این به بعد هم خواهند ایستاد، ولی دولتمردان باید برای بهبود وضعیت معیشت مردم تلاش کنند.

امام جمعه موقت قزوین خطاب به مسئولان گفت: شما که ادعا می‌کردید به پاسپورت ایرانی عزت می‌دهید، اما با عملکرد شما امروز عزت ایرانی در صفوف ارزاق از بین رفته است؛ این چه عزتی است که مردم در صفوف باهم درگیر شوند تا بیگانگان هم با انتشار آنها ملت شریف ایران را به تمسخر بگیرند و بهره‌برداری سیاسی بکنند.

حجت الاسلام قابل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در آستانه عید نوروز قرار داریم کسبه را به رعایت عدالت و انصاف دعوت کرد و گفت: بسیاری از مردم در فشار اقتصادی هستند و شغل خود را از دست داده‌اند از مردم می‌خواهیم که دستگیر فقرا باشند.

وی از خیرانی که در این ایام به فقرا کمک می‌کنند تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه موقت قزوین گفت: ماه رجب فرصت مناسبی برای عبادت است و جوانان باید از این فرصت خود را برای ماه میهمانی خدا آماده کنند.

حجت الاسلام قابل همچنین انتصاب رئیس جدید قوه قضائیه را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: امیدواریم حجت‌الاسلام رئیسی در مبارزه با رانت، فساد و بی‌عدالتی در جامعه تعلل نکرده و دادرس مظلومان باشد.

عباس قاسم پور
منبع: تسنیم
ارسال نظرات