۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۶۰۰۳۳۰
نماینده آیت الله سیستانی:

ناقوس خطر فروپاشی نظام اخلاقی در عراق به صدا در آمده است

ناقوس خطر فروپاشی نظام اخلاقی در عراق به صدا در آمده است
نماینده آیت الله سیستانی نسبت به فروپاشی نظام اخلاقی در عراق هشدار داد و بر ضرورت توجه به امور اخلاقی تاکید کرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس عباسی در خطبه های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (علیه السلام) برگزار شد، بر رعایت امور اخلاقی تاکید کرد و بیان داشت: باید زنگ خطر فروپاشی برخی از نظام های اخلاقی را به صدا در بیاوریم. در کمال تعجب برخی برای مقابله با آن احساس شرم می کنند و کسی به فکر این گونه مسائل نیست.

وی افزود: ما از حیاء، عوامل و مشکلات از بین رفتن آن سخن می گوییم؛ رعایت حیاء سبب نجابت و مقابله با بی شرمی می شود. حیا موجب می شود که انسان به مرز بی ادبی تجاوز نکند و هر گاه فرد به موارد بی اخلاقی نزدیک شد، به او هشدار بدهد.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی افزود: جوانان اعم از مردم و زن به بهانه آزادی حیاء را کنار قرار داده اند و این در حالیست که زندگی بدون حیاء، جامعه را به جنگل تبدیل می کند. با بی حیایی جامعه نابود می شود و جوانان از اقدامی که انجام می دهند خجالت نمی کشند. دختر نماد حیاء است  و جامعه باید زمینه رعایت امنیت اخلاقی را فراهم کند و اجازه هر گونه تجاوز به آن را ندهد.

وی با بیان اینکه برخی درپی سوق دادن کشور به سمت آشوب بی پایان هستند، عنوان کرد: آزادی دارای قوانین و حد و مرز خاصی است. باید از جامعه در برابر فروپاشی اخلاقی محافظت کرد.

حجت الاسلام سید احمد صافی تصریح کرد: این جامعه علما، فضلاء، جوانان و زنانی دارد که با رشادت از کشور دفاع کردند و این گونه افراد مایه عزت و افتخار هستند که باید به عنوان الگو معرفی شوند.

وی تاکید کرد که باید مراقب بود که به اسم آزادی ما را فریب ندهند و جامعه را منحرف کنند./994/ب901/ف

ارسال نظرات