۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۰۰۳۶۵
حجت الاسلام والمسلمین ربانی در دیدار استاندار خراسان رضوی:

ایمان مردم در سایه تبلیغات دینی افزایش می‌یابد

ایمان مردم در سایه تبلیغات دینی افزایش می‌یابد
رییس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در ادامه سفر به استان خراسان رضوی در نشستی با استاندار خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این نشست گفت: مرکز خدمات نهادی حوزوی و حمایتگر است که از رسالت حوزه پشتیبانی می‌کند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مرکز خدمات، سفر مسئولان مرکز به استان‌ها و دیدار با طلاب شیعه، سنی، برادر، خواهر، ایرانی و غیر ایرانی است و در این سفرها علاوه بر بررسی و پیگیری مشکلات طلاب، از استادان، ممتازان و حافظان قرآن تقدیر می‌شود و سفر به استان خراسان رضوی بیست و سومین سفر استانی مسئولان مرکز خدمات است.

رئیس مرکز خدمات در ادامه روحانیت را خاستگاه اصلی انقلاب دانست و بیان کرد: مشروعیت و عقبه نظام اسلامی، فقه، فقاهت، مرجعیت و ولایت‌فقیه است.

وی با بیان اینکه استقلال کشور در سایه ایمان مردم حفظ می‌شود، خاطرنشان کرد: در تمام جنگ‌های 200 ساله اخیر ایران قسمتی از خاک کشورمان تصرف شد و فقط در جنگ تحمیلی بود که مرزهای ایران اسلامی جابه‌جا نشد و رمز پیروزی ایمان مردم بود که در سایه علمای عامل محقق شد.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی اظهار کرد: ایمان مردم در سایه تبلیغات دینی افزایش می‌یابد و ارتقاء فرهنگی دینی مردم به عهده روحانیت است پس مردم اگر مؤمن باشند استقلال کشور حفظ می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی خاطرنشان کرد: هر جا روحانی فعال حضور داشته، ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی کاهش یافته است.

علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: حوزه‌های علمیه رکن معنوی، دینی و ایمانی مردم هستند و نقش مهمی در فرهنگ‌سازی و نظام سازی اسلامی دارند.

وی افزود: جهاد اقتصادی نیاز به مجاهد دارد و طلاب می‌توانند در زمینهٔ معیشت و اقتصاد، فرهنگ‌سازی کنند.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: حضور روحانی در جامعه منشأ خیر و برکت است و در هر نقطه‌ای روحانیت حضوری فعال داشته است با کاهش آسیب‌های اجتماعی همراه بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حائری مدیر مرکز خدمات استان خراسان رضوی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از مرکز خدمات استان گفت: حمایت‌های مرکز خدمات شامل طلاب غیر شاغل ممحض در تحصیل، تبلیغ، تدریس و پژوهش می‌شود.

سیدهاشم حسینی مدیرعامل مجتمع‌های فرهنگی اقامتی مرکز خدمات حوزه‌های علمیه همچنین در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های این مجتمع، گفت: هر سال 4000 نفر از طلاب مناطق محروم و زائر اولی در مجتمع‌های فرهنگی اقامتی ولایت پذیرش می‌شوند./829/ج

محمد مهدی مرادی
ارسال نظرات