۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
کد خبر: ۶۰۰۴۲۱
مدیر حوزه های علمیه خوهران مطرح کرد؛

تحصیل 69 هزار طلبه خواهر در 500 مدرسه

تحصیل 69 هزار طلبه خواهر در 500 مدرسه
حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور از تحصیل 69 هزار طلبه خواهر در 500 مدرسه علمیه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور امروز در دیدار با حضرت آیت الله سبحانی با ارائه گزارشی از فعالیت های حوزه های علمیه خواهران گفت: 500 مدرسه علمیه خواهران در حال فعالیت هستند  که 412 مدرسه در زمینه سطح دو و باقی مدارس در سطح سه و چهار فعالیت می کنند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد:  در حال حاضر 69 هزار طلبه در مدارس علمیه خواهران در حال تحصیل هستند و 49 هزار نفر فارغ التحصیل شده اند، البته آمار بیان شده شامل مدارس علمیه خوهران استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی همچنین جامعه الزهرا(س) نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه های علمیه خواهران بیش از هفت هزار استاد فعالیت می کنند که از میان آنها شش هزار نفر خانم هستند و می توان گفت تمامی اساتید سطح سه خانم و تعدادی از آقایان در سطح چهار مشغول تدریس هستند.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های حوزه های علمیه خواهران در یک سال گذشته اشاره کرد و افزود: در سال جاری، رفع کاستی ها از حوزه علمیه خواهران را شعار مرکز مدیریت قرار دادیم و تمام تلاش خود را به کار بردیم تا قدری کاستی ها را کاهش دهیم.

وی با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در زمینه استقلال حوزه علمیه خواهران گفت: برای استقلال حوزه علمیه تلاش می شود منابع پایدار ایجاد گردد به گونه ای که سالیانه نیاز حوزه به هزینه های دولتی تقلیل پیدا کند.

عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران افزود: در سال جاری با مشکلات مالی فراوانی مواجه بودیم زیرا هزینه پیش بینی شده از سوی دولت 195 میلیارد تومان بوده است اما میزان 107 میلیارد تومان آن را تأمین کرده است بنابراین سیاست سنگین صرفه جویی را در پیش گرفته ایم که این راه را ادامه خواهیم داد.

وی با تصریح بر این که بهترین راه برای حضور خواهران طلبه در جامعه دست به قلم شدن است، گفت: دست به قلم شدن نیازمند ارتباط کمتری با محیظ خارج از خانه و خارج شدن از خانه دارد؛ هر طلبه در هر سال تحصیلی باید دومقاله تحت نظر استاد تدوین کند و در کنار آن نیز دوازده کتاب در زمینه مهارت های پژوهشی را بیاموزند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران ادامه داد: مرکز مشاوره پژوهشی تلفنی نیز در قم ایجاد شده است که خواهران طلبه سراسر کشور می توانند به صورت تلفنی تحت نظر اساتید برجسته به تدوین مقاله یا رساله علمی خود بپردازند.

وی با بیان این که حوزه علمیه خواهران تلاش می کند خواهران طلبه از وظایف زندگی، امور خانواده و فعالیت های خانگی فاصله نگیرند، گفت: حوزه علمیه خواهران براساس این سیاست، تلاش کرده است تا بتواند در نزدیک ترین مکان به خانه طلاب، مدرسه ای را در اختیار آنها قرار دهد؛ بیش از 85 درصد طلاب خواهران ازدوج کرده اند./1324/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
مصطفی رستمی
ارسال نظرات