۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۱
کد خبر: ۶۰۰۴۴۵

نگاهی به کتاب «خورشید در نقاب»

نگاهی به کتاب «خورشید در نقاب»
نویسنده ضمن تشریح مفهوم امامت در اندیشه اسلامی و موضوع حاکمیت و مرجعیت سیاسی و دینی امام غایب در عصر غیبت، به بررسی چگونگی ولایت امام عصر می‌پردازد.
به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «خورشید در نقاب: بررسی چرایی و چگونگی ولایت امام عصر (ع) بر آدم و عالم» در ۶ فصلِ «کلیات و مفاهیم»، «امامت در اندیشه اسلامی»، «مرجعیت دینی امام غایب (عج) در عصر غیبت»، «حاکمیت و مرجعیت سیاسی امام غایب (عج) در عصر غیبت»، «تبیین ولایت معنوی امام غایب (عج)»، «آثار و برکات وجودی و حضوری امام عصر (عج)»، به قلم نوشته محمدرضا زارع تدوین و به‌تازگی از سوی انتشارات امیرالعلم منتشر شده است.

در بخشی از مقدمه کتاب می‌خوانیم: «این دفتر که به طرح مباحث مهدویت زینت و شاید وزانت یافته است، می‌کوشد با تحقیق علمی و برخلاف سبک و صبغه سیاسی بحث مهدویت که در سال‌های اخیر به ابزاری برای بهره‌وری تبدیل شده، ولایت امام عصر (عج) را در دوران غیبت و در کل نظام هستی، تقریر و تبیین کند تا این موضوع به شکل علمی شکافته نشود، سایر مباحث مربوط به مهدویت، آشکارگی نخواهد یافت. متفکران امامیه با اثبات این‌که ولایت امام عصر، تلالو ولایت تکوینی و تشریعی رسول اکرم (ص) است، ضرورت وجود امام عصر را در دوران غیبت ثابت کرده‌اند.

به عبارت دیگر، منصب ولایت تکوینی و تشریعی پیامبر عظیم‌الشان اسلام، با مرگ و رحلت او، رها و بی‌متولی نخواهد بود و امامان شیعه که هم به عصمت و طهارت زینت و آراستگی یافته‌اند و هم براساس دیدگاه امامیه، منصوب و منتخب خدایند، عهده‌دار آن کرسی خالی برای حراست از دین و پایایی و پویایی توامان آن خواهند بود و اینکه در عصر غیبت و محرومیت که خاکیان از حضور در محضر آخرین حلقه از سلسله امامان معصوم، محرومند، خورشید فیض و فراخنای لطف امام، هرچند از پشت ابر مستوریت و پنهانی بر زمین و زمان گرما و حیات و هستی می‌بخشد و تا آن هنگام که اراده حق به طلوع خورشید ابرآگین و تابناکی ماه پرده‌نشین تعلق نگرفته است، همگام - هم‌زبان باشند یا ناهم‌زبان و بر یک کیش باشمد یا ناهم‌کیش - در سیطره ولایت و عطوفت امامند و آن حضرت پاسبان دین خدا در عصر دوری و مستوری است.»

نخستین چاپ کتاب «خورشید در نقاب» در ۲۶۴ صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای ۲۰ هزار تومان از سوی انتشارات امیرالعلم راهی بازار نشر شده است. /۹۲۵/د ۱۰۲/ش
منبع: ایبنا
ارسال نظرات