۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۶۰۰۴۴۸
معاون آموزش حوزه علمیه خاتم الاوصیا:

جوانگرایی در دهه پنجم انقلاب پیام بیانه رهبری است

جوانگرایی در دهه پنجم انقلاب پیام بیانه رهبری است
استاد حوزه علمیه گفت: باید برخی مسؤولان با تجربه کنار بکشند و حضورشان در کنار جوانان صرفا جنبه نظارتی داشته باشد و اصل این است که جوانان در رأس امور باشند.

حجت الاسلام عامری معاون آموزش حوزه علمیه خاتم الاوصیاء در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در پاسخ به اولویت های کشور در دهه پنجم انقلاب خاطرنشان کرد: آنچه در بیانیه گام دوم مشاهده می کنید صرفا متن است و گویای اندیشه مقام معظم رهبری حول اولویت ها به صورت تفصیلی نیست و برای این مهم باید منظومه فکری مقام معظم رهبری مورد بررسی واقع شود و اکتفا به متن این بیانیه کافی نیست.

انقلابی ماندن از جمله تاکیدات مقام معظم رهبری است

وی افزود: یکی از مواردی که مقام معظم رهبری تاکیدات فراوانی دارند این است که انقلابی بمانیم و انقلابی ماندن به معنای واقعی کلمه یعنی حرکت رو به جلو و در بیانات اخیر خطاب به حوزه و روحانیت خط قرمز را روشن کردند و گفتند طلبه ای که انقلابی نباشد به درد این جامعه و کشور نخواهد خورد.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: برخی هستند با داعیه اینکه انقلاب که تمام شد، باید حکومت کنیم خواهان کمرنگ کردن توجه جامعه به موضوع انقلابی گری هستند، اینها موانع گام دوم هستند اما آنها بدانند گام دوم انقلاب یعنی حرکت انقلابی در راستای رسیدن به موفقیت های روز افزون در عرصه هایی مختلف، کما اینکه در گذشته شاهد این موفقیت ها بوده ایم.

حجت الاسلام عامری با اشاره به مطالبات رهبر کبیر انقلاب، محافظه کاری را قتلگاه انقلاب خواند و اظهار کرد: محافظه کاری قتلگاه انقلاب است و افرادی که جلودار پیشرفت انقلاب و آرمان های انقلاب هستند همان افراد محافظه کارند، کار را باید به جوانان سپرد تا به نیرو و قوای جوانی رو به جلو حرکت کنند.

خطاب اصلی در بیانیه گام دوم، جوانگرایی در دهه پنجم انقلاب اسلامی است

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: خطاب اصلی مقام معظم رهبری، جوانگرایی در گام دوم انقلاب است و باید برخی مسؤولان با تجربه کنار بکشند و حضورشان در کنار جوانان صرفا جنبه نظارتی داشته باشد و اصل این است که جوانان در رأس امور باشند.

حجت الاسلام عامری ادامه داد: الحمدلله تا به الان جوانان در عرصه های علمی و عملی موفقیت های چشمگیری داشته اند و اصل آرمان گرایی روحیه قشر جوان باید با واقع گرایی با تجربه ها کنترل شود تا به موفقیت وصول شود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اهمیت نقش حوزه و روحانیت در گام دوم انقلاب تاکید کرد: همانطور که امام راحل و مقام معظم رهبری فرموده اند، حوزه مادر انقلاب است و اصولا بند بند این بیانیه باید نصب العین راه حوزه و روحانیت قرار گیرد و به عنوان نقش اصیل باید در راستای فرهنگ سازی معنویت و اخلاق که رسالت اصلی آنان است تلاش کنند و از اشرافیت به دور باشند و مردمی زیستن را محور قرار دهند./811/ت302/ب1

ارسال نظرات