۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۶۰۰۴۵۰
حجت الاسلام آزادی خواه در گفت وگو با رسا:

مبارزه جدی با رانت و فساد ویژگی بارز آیت الله رئیسی است

مبارزه جدی با رانت و فساد ویژگی بارز آیت الله رئیسی است
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس آیت الله رئیسی را فردی خستگی ناپذیر دانست و مبارزه جدی با فساد و رانت را از ویژگی های رییس جدید دستگاه قضا برشمرد.

حجت الاسلام آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حضور آیت الله رئیسی را در مسند ریاست قوه قضاییه با توجه به توانایی ها و سوابق وی باعث تحولات شگرف در دستگاه قضا دانست و گفت: خستگی‌ناپذیری از شاخصه‌های آیت الله رئیسی است.

وی افزود: در دوران مدیریت آیت الله رئیسی در آستان قدس رضوی مشخص شد که وی اهل خستگی و خمودگی نیست و به این که نمی‌توانم و نمی‌شود اعتقادی ندارد، او با عزمی راسخ کارها را بسیار جدی دنبال می‌کند و این‌یکی از رموز موفقیت وی در عرصه‌های مختلف مدیریتی است.

حجت الاسلام آزادی‌خواه شاخصه دیگر رییس جدید قوه قضاییه را سابقه وی در لایه‌های درونی دستگاه قضا برشمرد و ابراز کرد: آیت الله رئیسی در پرونده کاری خود در عرصه قضا در معاونت، دادستانی، دادستانی ویژه روحانیت، سازمان بازرسی  و خیلی از مسؤولیت‌های استانی و کشوری خدمات ویژه‌ای انجام داده است.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این مسؤولیت‌ها سبب شده آیت الله رئیسی با زوایای مختلف و موانع، مشکلات و محدودیت‌ها کاملاً آشنا باشد. او مطلع از قوه قضائیه است و این اطلاع ویژگی دیگری است که می‌تواند در تدوین برنامه‌ها، تعیین استراتژی‌ها و احصاء راهبردها کمک مضاعف داشته باشد.

وی سومین ویژگی رییس جدید قوه قضاییه را اولویت‌سنجی او دانست و گفت: وی در آستان قدس رضوی اولویت‌هایی را در زمینهه محرومیت‌زدایی، توجه به نیازمندان و توجه به اقشار مختلف جامعه را احصاء کرد. به‌طورقطع آیت الله رئیسی در قوه قضاییه اولویت‌سنجی‌ها را در برنامه خود خواهد داشت و این امر سبب می‌شود کار قضا جدی‌تر بیش برود.

حجت الاسلام آزادی خواه ویژگی منحصر به فرد آیت الله رئیسی را همراهی و تبعیت کامل از رهبر معظم انقلاب دانست و اظهار داشت: مراد از این سخن آن نیست که دیگران با رهبر معظم انقلاب همراه نبودند اما اطاعت‌پذیری و ولایت‌پذیری رییس قوه قضاییه جدید یک تعریف مشخصی از خود دارد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: به عقیده بنده، ما در دوران مدیریت رییس جدید دستگاه در قوه قضاییه باید منتظر تحولات و مدل‌های مدیریت جدید و جذاب باشیم چراکه انتظار می‌رود آیت الله رئیسی با سرعت عمل، دقت نظر، دادخواهی ویژه و مبارزه جدی بارانت خواری را در دستور کار خویش قرار دهد./813/ت302/ق

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات