۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۶
کد خبر: ۶۰۰۴۵۶
روحانی در دیدار با سفیر میانمار تأکید کرد؛

تأکید بر بازگشت سریعتر و ایمن آوارگان مسلمان روهینگیا به کشورشان

تأکید بر بازگشت سریعتر و ایمن آوارگان مسلمان روهینگیا به کشورشان
رییس جمهور با ابراز امیدواری برای برقراری صلح در میانمار، گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شودکه مسلمانان روهینگیا به سرعت و ایمن، به خانه های خود بازگردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید میانمار در تهران، تاکید کرد: امیدواریم تلاش های انجام شده از سوی دولت میانمار به ثمر رسیده و در این کشور ثبات و امنیت برقرار و آوارگان به کشورشان بازگردند. ما در این زمینه آماده همکاری هستیم.

روحانی تاکید کرد: ثبات و امنیت در یک کشور در سایه همکاری با همه اقوام و گروه های مختلف در آن کشور برقرار می شود.

رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط بین ایران و میانمار وجود دارد، گفت: امیدوارم بتوانیم  از همه این ظرفیت ها استفاده و بهره برداری کرده و شاهد روابط نزدیک تری با کشور میانمار باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد: دو کشور می توانند در زمینه های مختلف خدمات فنی و مهندسی، سرمایه گذاری و تجارت  و گردشگری برای توسعه و تعمیق روابط تلاش کنند.

"موکیو اونگ" سفیر جدید میانمار در تهران نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان ، گفت: میانمار و ایران روابط بسیار دوستانه ای دارند و زمینه های فراوانی برای همکاری در حوزه های مختلف از جمله سرمایه گذاری و تجارت، گردشگری، نفت و گاز و کشاورزی وجود دارد.

موکیو اونگ همچنین درخصوص وضعیت مسلمانان روهینگیایی، گفت: دولت  میانمار همه تلاش های لازم برای بازگشت آوارگان به کشور را انجام داده و در این راستا تفاهمنامه ای با  بنگلادش و همچنین آژانس های تخصصی سازمان ملل متحد امضا کرده است.

سفیر جدید میانمار در تهران با قدردانی از مواضع دولت ایران برای برقراری تعامل سازنده با کشورش، افزود: آماده پذیرش آوارگان هستیم و ترتیبات لازم اقتصادی و اجتماعی را برای آنها برقرار کرده ایم./د102/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات