۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۶۰۰۴۶۰

چهارمین همايش «محبوبه خدا» در مدرسه فقاهت برگزار شد

چهارمین همايش «محبوبه خدا» در مدرسه فقاهت برگزار شد
چهارمین همايش «محبوبه خدا» با حضور اساتيد، طلاب و خانواده هاي آن ها در مدرسه علمیه فقاهت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، چهارمین همايش «محبوبه خدا» به مناسبت ولادت صديقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) با حضور اساتيد، طلاب، مسؤولان مدرسه فقاهت و خانواده هاي آن ها در مدرسه سليمانيه برگزار شد.

حجت الاسلام سيد جمال الدين موسوي، معاون آموزش و پژوهش مدرسه فقاهت ضمن تقدير و تشكر از زحمت هاي همسران اساتيد و طلاب مدرسه به اهميت و جايگاه نقش همسران در سنگر خانواده اشاره و ابراز كرد: براساس فرمایش امام صادق(ع) هر خانواده ای که با مدارا با یکدیگر برخورد کنند، خداوند نیز به رزق و روزی آن ها وسعت می بخشد.

حجت الاسلام موسوي خاطر نشان كرد: اعتقاد مسؤولان و سياست گزاران مدرسه فقاهت بر اين است كه طلبه و استادي مي تواند در سنگر وظايف طلبگي و استادي خويش در راه نوكري حضرت حجت (عج) موفق باشد كه يك همسر موفق در خانه پشتيبان او باشد.

در ادامه اين همايش حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی، نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ویژگی خانواده در قرآن، گفت: خداوند در این آیات از قرآن که می فرماید: «وَ لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا لِنَفْتِنَهُمْ فيهِ وَ رِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَ أَبْقى (131)أْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلاةِ وَ اصْطَبِرْ عَلَيْها لا نَسْئَلُكَ رِزْقاً نَحْنُ نَرْزُقُكَ وَ الْعاقِبَةُ لِلتَّقْوى (132)» به ویژگی خانواده خود پیامبر(ص) و خانواده تجملاتی اشاره می کند.

وی تصریح کرد: بزرگترین مشکل جامعه ما تجمل گرائی، چشم و هم چشمی و فراموشی ساده زیستگی و قناعت طلبی اسلامی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اظهار تأسف از تضیبع حقوق روحانیت به وسیله موقوفه خوار ها و غیره، افزود: درست است که دیگران دیگران حقوق طلبه را تصاحب کرده اند ولی او باید وظیفه خودش را انجام دهد که خداوند می فرماید:«رِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَ أَبْقى‌».

استاد اخلاق ابراز کرد: با توجه به آیات قرآن طلبه باید تمام اهتمامش به تربیت خانواده باشد و براساس این آیه از قرآن که می فرماید: « وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ»، سعی کند فرزندش را اهل نماز و عبادت خداوند تربیت کند.

وی افزود: همسر طلبه هم باید مانند خود طلبه اهل قناعت باشد و به همسرش در انجام وظیفه اش کمک کند و یاور او باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عبد خدایی خطاب به همسران طلبه، گفت: اگر همسرتان در یک منبر موفق است یا یک مقاله علمی می نویسد و یا جواب شبهات می دهد شما خوشحال باشید که همسرتان در مسیر حمایت از دین خداوند تلاش می کند همچنین همسران طلبه بدانند این توفیق خیلی ارزشش بالاتر از امور مادی مانند یک زندگی تجملاتی است.

در پايان اين مراسم ضمن اهداي هدايايي به خانواده هاي اساتيد و طلاب، از تلاش هاي آن ها قدرداني شد./864/د102/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات