۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۶۰۰۴۷۰
مقام پاکستانی:

پاکستان به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت

پاکستان به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت
بعد از آن که مقام سابق پاکستانی خواستار برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی جهت مقابله با خطرات هندوستان شد مقامات پاکستانی آن را رد کردند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، علی محمد خان، وزیر امور پارلمانی پاکستان اعلام کرد که این کشور به هیچ وجه رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت.

محمدخان که در یکی از جلسات عمومی پارلمان صحبت می کرد، افزود که «دشمن شماره یک پاکستان، اسرائیل است».

اظهار نظر محمدخان بعد از آن مطرح می شود که پرویز مشرف، نخست وزیر نظامی پاکستان در جلسه ای مطبوعاتی در دبی، برای مقابله با تهدیدات هندوستان خواستار تقویت روابط بین پاکستان و رژیم صهیونیستی شده بود.

محمدخان تاکید کرد که چنین برنامه ای به کلی منتفی بوده و ملت پاکستان در مورد رژیم صهیونیستی و به رسمیت نشناختن آن موضعی واحد دارد.

وی افزود: مردم پاکستان با افرادی که حتی در مورد دوستی با رژیم صهیونیستی صحبت می کنند، به شدت مخالفند.

ملاله لدهی، نماینده پاکستان در سازمان ملل نیز پیش از این برقراری هر گونه ارتباط با رژیم صهیونیستی را رد کرده و بر عزم اسلام آباد در حمایت از فلسطین تاکید کرده بود.

همچنین سید خورشید احمد شاه، نماینده برجسته پاکستانی و رییس حزب مردم پاکستان نیز اخیرا اعلام کرده بود که عمران خان، نخست وزیر این کشور هرگز این اشتباه (به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی) را مرتکب نخواهد شد.

در ابتدای هفته جاری، روزنامه انگلیسی طلوع پاکستان در مطلبی عنوان کرده بود که رژیم صهیونیستی برای هدف قرار دادن در حمله هوایی هندوستان علیه مواضع پاکستان کمک رسانده بود.

شایان ذکر است که بعد از کشته شدن دست کم 40 نیروی هندی در کشمیر تحت کنترل هندوستان، این کشور در اقدامی تلافی جویانه مواضع شبه نظامیانی را که به عقیده هندوستان در این عملیات دست داشته اند، بمباران کرد.

در این حمله یکی از هواپیماهای هندی سقوط کرده و خلبان آن به دست ارتش پاکستان اسیر شد اما با وساطت عمران خان، نخست وزیر این کشور، بعد از اندکی آزاد شده و در اختیار مقامات هندی قرار گرفت./847/ب901/ف

 

ارسال نظرات