۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۲
کد خبر: ۶۰۰۴۷۴
رییس‌جمهور عراق:

تمام داعشی‌های خارجی در عراق اعدام می‌شوند

تمام داعشی‌های خارجی در عراق اعدام می‌شوند
رییس‌جمهور عراق اعلام کرد، عناصر خارجی گروه تروریستی داعش که هم اکنون در زندان‌های این کشور به سر می‌برند، احتمالا اعدام خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری رسا، «برهم صالح» در گفتگو با روزنامه اماراتی «نشنال»، از احتمال اعدام عناصر خارجی داعش در عراق خبر داد و تصریح کرد: داعشی‌های خارجی بر اساس قانون عراق محاکمه خواهند شد و اگر این افراد (طی روند محاکمه) محکوم شوند، ممکن است حکم صادر شده علیه آنها، اعدام باشد. در عراق رئیس‌جمهور حکم اعدام مجرمان را تنفیذ می‌کند.
 
برهم صالح به شبکه تلویزیونی «الحدث» عربستان نیز گفت، ۱۳ عضو فرانسوی داعش که هم اکنون در عراق زندانی هستند، توسط دستگاه قضایی عراق محاکمه خواهند شد، زیرا آن‌ها متهم به ارتکاب جنایت در خاک عراق
هستند.
 
وی همچنین، خبر داد که با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، هم در این باره صحبت کرده است. ارتش عراق طی هفته‌های اخیر در مرز‌های سوریه بیش از ۵۰۰ تروریست داعشی، از جمله ده‌ها شهروند غربی، را از شبه نظامیان کرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه»، تحویل گرفته است.
 
هر چند شمارزیادی از تکفیری‌ها، اروپایی هستند، ولی دولت‌های اروپایی از پذیرش آن‌ها پس از شکست در سوریه و عراق، خود داری می‌کنند. کشور‌های اروپایی شمار زیادی از شهروندان افزاطی خود را از سال ۲۰۱۱ به بعد، راهی سوریه وعراق کرده بودند.
 
رئیس‌جمهور عراق تأکید کرد، میان دولت‌های بغداد و دمشق در زمینه‌های نظامی و امنیتی، همکاری وجود دارد، زیرا خطر (برای هر دو)، مشترک است و هنوز نیز برخی از عناصر داعش در مناطق مرزی نزدیک به سوریه باقی مانده اند. /۱۰۱/۹۶۹/م
محمدرضا محمودخانی
منبع: کیهان
ارسال نظرات