۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۶۰۰۴۸۰

آلمان شاخه سیاسی حزب الله را به رسمیت شناخت

آلمان شاخه سیاسی حزب الله را به رسمیت شناخت
بعد از آن که انگلستان شاخه سیاسی حزب الله را تروریستی اعلام کرد، مقامات آلمانی از پذیرفتن این اقدام امتناع کردند.

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با وجود فشار عربستان سعودی و آمریکا، آلمان از پیروی از اقدام انگلیس در تروریستی نامیدن شاخه سیاسی حزب الله لبنان سر باز زد و آن را نپذیرفت.

روز گذشته نیلز آنن (Niels Annen)، وزیر کشور آلمان در گفتگوی هفتگی مجله «دِر اشپیگل» (Der Spiegel) با اعلام موضع این کشور حزب الله را این گونه توصیف کرد: حزب الله عاملی موثر در جامعه لبنان است و آلمان از ثبات در این کشور حمایت می کند.

دولت آلمان در حالی تصمیم خود را بیان می کند که ممکن است این اقدام موجب برانگیختن تنشهایی بین این کشور و عربستان سعودی و آمریکا شود.

آنن با رد ادعای آمریکا مبنی بر این که «آلمان در مقابله با نفوذ ایران در منطقه کوتاهی می کند» گفت که سیاست خارجی کشور متبوعش بر پایه یافتن راه حل های سیاسی حتی در مواقع سخت تمرکز دارد.

ماه گذشته دولت انگلستان همه ارکان سازمان حزب الله لبنان اعم از سیاسی و نظامی را تروریستی اعلام کرد. انگلستان پیش از این، شاخه نظامی این نهاد را تروریستی اعلام کرده بود.

حزب الله نیز ضمن محکومیت اقدام انگلیس، آن را توهینی علیه مردم لبنان توصیف کرد.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد: دولت انگلیس در این تصمیم به احساسات و نیز آزادی اراده مردم لبنان توهین کرد؛ چرا که این مردم، حزب الله را نیرویی سیاسی و مردمی می شناسند و برای آن جایگاهی چشمگیر در پارلمان و کابینه لبنان در نظر گرفته اند.

شایان ذکر است که حزب الله از پایگاه مردمی بسیار قوی و مهمی در روند سیاسی لبنان برخوردار است به ویژه بعد از آن که این گروه در انتخابات پارلمانی سال گذشته، نیمی از کرسی های پارلمان را به خود اختصاص داد.

این پیروزی موجب شد که جایگاه سه وزیر ازکابینه دولت لبنان نیز به حزب الله اختصاص یابد.

حزب الله لبنان نقش بسیار موثری در مقابله با جنگ های داخلی، اختلاف، تجزیه و از همه مهمتر مقابله با حملات رژیم صهیونیستی و اشغال خاک لبنان داشته است. بعد از آغاز درگیری ها در سوریه و به خطر افتادن کیان مقاومت، باز حزب الله بود که در کنار نیروهای ایرانی و سوری به مقابله با خطر تروریسم برخواست و با اعطای صد ها شهید، از تجزیه سوریه و همه گیر شدن تروریسم در منطقه جلوگیری کرد؛ نقشه ای که کشورهای غربی عریب، برای آن بسیار هزینه کرده بودند.

از این رو این اقدام دولت انگلیس و نیز تحریکات مقامات خبیث سعودی برای تروریستی خواندن گروهی که همه نقشه های آنان را به آب داده است، بعید به نظر نمی رسد./847/ب901/ف

ارسال نظرات