۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۶۰۰۴۸۵
آیت الله سبحانی:

معلمان به صورت عملی اسوه و الگوی اخلاق باشند

معلمان به صورت عملی اسوه و الگوی اخلاق باشند
حضرت آیت‌الله سبحانی در دیدار وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه معلمان به صورت عملی اسوه و الگوی اخلاق باشند، گفت: قرآن کریم موضوع تزکیه را بر تعلیم مقدم دانسته است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی  در دیدار وزیر آموزش و پرورش در سخنانی با تبریک حلول ماه رجب اظهار داشت: قرآن کریم موضوع تزکیه را بر تعلیم مقدم دانسته است.

وی افزود: این امر در طبیعت نیز حاکم است و کشاورزان ابتدا علف‌های هرز را از زمین کشاورزی بر می‌کنند و بعد از آن به کشاورزی می‌پردازند.

معلمان باید به صورت عملی اسوه و الگوی اخلاق باشند

استاد برجسته حوزه علمیه قم به با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) خود معلم اخلاق بوده است، اظهار داشت: معلمان ما نیز باید خود را به سجایای اخلاقی مجهز کنند تا بتوانند در تربیت دانش آموزان موفق باشند.

وی بیان داشت: معلمان می‌بایست به صورت عملی اسوه و الگوی اخلاق باشند به همین دلیل آموزش و پرورش می‌بایست در انتخاب معلمان و همچنین محتوای آموزشی دقت لازم را داشته باشد.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان اینکه افزود: نباید ارتباط با جهان را قطع کنیم در عین حال باید به این موضوع هم توجه داشت که هر کشوری فرهنگ و آموزه‌های مخصوص خود را دارد که آنان را باید رعایت کند.

وی تأکید کرد: هر آنچه که در قلب سلیم کاشته شود شاهد همان خروجی هم خواهیم بود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه ۱۴ میلیون دانش‌آموز در کشور سرمایه بزرگ آموزش و پرورش هستند، افزود: آموزش و پرورش نسبت به تربیت دانش آموزان مسئول است چرا که دانش آموزان امانت‌هایی در دست این وزارتخانه هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه متأسفانه فضای مجازی آسیب‌هایی را متوجه دانش آموزان می‌کند، افزود: فضای مجازی نباید رها باشد و آموزش و پرورش در این زمینه مسئولیت سنگینی برعهده دارد./998/د102/ق

میثم صدیقیان
ارسال نظرات