۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۰۰۴۹۴
آیت‌الله عالمی:

رجب ماه نزول رحمت الهی است

رجب ماه نزول رحمت الهی است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رجب شهر الاسلام است، گفت: انسان‌ها در ماه رجب از رحمت خداوند بهره‌مند می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عالمی نماینده مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در مسجد جامع امام خمینی(ره) بازار به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: آنچه در تاریخ نقل‌شده میلاد امام باقر(ع) روز جمعه اول ماه رجب سال 57 هجری بوده است.

وی افزود: مادر بزرگوار امام محمدباقر(ع) دختر امام حسن مجتبی(ع) بودند که فاطمه نام داشتند. از مهم‌ترین ویژگی‌های امام محمدباقر(ع) که در کتاب ابن شهرآشوب نقل شده آن است که نسب ایشان فاطمی، هاشمی و علوی بوده است.

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه امام محمدباقر(ع) خوش‌لهجه و زیبا چهره بودند، ابراز کرد: طبق صریح روایات؛ حضرت بسیار فداکار بودند به‌قدری که جان، خون و قلبشان را درراه پروردگار عالم عطا کردند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری درباره اهمیت و ارزش ماه رجب، اظهار داشت: طبق روایات وارده رجب ماه خداوند است و انسان اگر یک روز در این ماه روزه بدارد خداوند عالم بهشت را بر او واجب می‌کند.

وی با بیان حدیثی از پیامبر اسلام مبنی بر اینکه اگر انسان در این ماه روزه بدارد خداوند رحمتش را بر او نازل می‌کند، گفت: همچنین از امام کاظم(ع) آمده رجب ماه بزرگی است خداوند عالم در رجب حسنات را چند برابر حساب می‌کند و سیئات را در ماه رمضان می‌بخشد کسی که ماه رجب روزه بدارد به مدت یک سال از آتش جهنم دور می‌شود.

آیت‌الله عالمی ادامه داد: خداوند در این ماه رحمتش را به روی بندگانش فرود می‌آورد مگر انسان‌هایی که منکر خداوند باشند در غیر این صورت همه انسان‌ها از فضائل ماه رجب استفاده می‌کنند و این نشان از این دارد که ماه رجب مورد لطف خداوند است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه رجب شهر الاسلام است، عنوان کرد: اسلام توجه خاصی به ماه رجب دارد. کسی که در ماه رجب روزه بگیرد خداوند عالم او را از فزع و جزع‌های فراوانی که در روز قیامت به سراغش می‌آید نجات می دهد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات