۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۶۰۰۵۱۰
رییس مرکز خدمات حوزه:

نخبگان حوزه باید شناسایی و حمایت شوند

نخبگان حوزه باید شناسایی و حمایت شوند
حجت الاسلام والمسلمین ربانی با بیان این که ارائه تعریف جدیدی از نخبگان ضروری است، گفت: نخبه فقط شامل تحصیل و پژوهش نمی شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی در ادامه سفر به استان خراسان رضوی در نشستی با استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان رضوی دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این نشست گفت: خداوند متعال به شما استعداد داده است پس با تلاش و همت بالا شکر این نعمت را به‌جا آورید.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه افزود: دشمنان به دنبال آشکار کردن نقاط ضعف و پنهان کردن نقاط قوت ما هستند و یکی از مصادیق آن توان موشکی کشور است که از نقاط قوت کشور است و دشمن به دنبال این است با روش‌های مختلف جلوی این پیشرفت را بگیرد.

وی بیان کرد: گستره جامعه نخبگانی کشور فقط شامل تحصیل و پژوهش نمی‌شود و در این زمینه نیاز تعریف جدیدی از نخبگان داریم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ربانی خاطرنشان کرد: نخبگان و استعدادهای برتر تبلیغی، پژوهشی، آموزشی و حتی استادان نخبه باید شناسایی شوند و مورد حمایت قرار گیرند.

وی با تأکید بر ارتباط مرکز مدیریت و مرکز خدمات در زمینهٔ شناسایی و حمایت از جامعه نخبگانی حوزه گفت: باید بانک اطلاعاتی جامعی از جامعه نخبگانی کشور تهیه و ارتباطات برخط با مرکز مدیریت تقویت شود تا از مراجعات مکرر طلاب به مرکز خدمات جلوگیری کنیم و برنامه‌ریزی‌ها بر اساس بانک اطلاعات انجام شود.

رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به سیاست هدفمندی خدمات گفت: طرح هدفمندی خدمات سه سال است در مرکز خدمات در حال اجرا است و در این طرح با توجه به نقش روحانی در انجام رسالت‌های حوزوی، خدمات ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حائری نیز در ابتدای این جلسه جامعه نخبگانی را پشتوانه‌ای برای حوزه علمیه دانست و گفت: نخبگان نقطه امیدی برای آینده روحانیت و اسلام‌ هستند و توجه مرکز به سمت نخبگان واستعدادهای برتر است چراکه نخبگان در خط مقدم جبهه علم و فرهنگ هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین فولادی سرپرست دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات نیز در این نشست گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در جلسات متعددی خواستار رسیدگی و شبکه‌سازی جامعه نخبگانی کشور بوده‌اند.

وی با اشاره به اعلام بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی توسط رهبری افزود: بار اصلی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی بر دوش نخبگان حوزه است و آینده انقلاب به آینده حوزه‌های علمیه گره‌خورده است.

سرپرست دفتر حمایت از جامعه نخبگانی مرکز خدمات بیان کرد: در سال جاری 40 جلسه همفکری و مشورتی با جامعه نخبگانی حوزه‌های علمیه سراسر کشور برگزار کرده‌ایم تا از نظرها و پیشنهاد‌های نخبگان در رفع مشکلات و بهبود امور استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین نوایی مسئول دفتر نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان نیز در این جلسه گفت: تاکنون 280 نفر استعداد برتر در حوزه علمیه خراسان شناسایی شده‌اند و باید شرایطی فراهم شود که کاستی‌های علمی و پژوهشی حوزه به وسیله نخبگان حل شود.

وی افزود: در یک سال گذشته خدمات حمایتی خوبی توسط مرکز خدمات ارائه‌شده که این بسترسازی باعث رویش علمی جامعه نخبگانی شده است.

در این نشست رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به پرسش‌های حاضران در جلسه درباره برنامه‌ها و فعالیت‌های این مرکز پاسخ داد و استعدادهای برتر پیشنهادها و راهکارهای خود را در رابطه با جامعه نخبگانی حوزه بیان کردند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات