۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۰۰۵۱۲
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

جامعه کبیره منشور ولایت مداری و اسلام ناب است + فیلم

جامعه کبیره منشور ولایت مداری و اسلام ناب است + فیلم
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جامعه کبیره منشور ولایت مداری و اسلام ناب است، گفت: جامعه کبیره جایگاه امامت را تبیین می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مراسمی که به مناسبت شب شهادت امام علی‌نقی(ع) در هیات ثارالله برگزار شد، گفت: امام از جایگاه ویژه‌ای در جامعه اسلامی برخوردار است که باید این جایگاه برای مردم تبیین شود.

وی افزود: امام هادی(ع) معجزات فراوان و قابل‌ توجهی دارند که باید مورد توجه قرار گیرد تا انسان به جایگاه و فضیلت ایشان پی ببرد، برای مثال پیش‌بینی حضرت از مرگ متوکل با قرائت سوره هود یکی از معجزاتی بود که در پی آن اقدام تحقیرآمیز متوکل از لسان مبارک حضرت بیان شد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه امامان معصوم را نمی‌توان با سایر انسان‌ها مقایسه کرد، اظهار داشت: کسانی که در مقام مقایسه سخنانی می‌گویند که در شان امام معصوم نیست ناشی از عدم شناخت آنان از جایگاه امامت است.

استاد حوزه علمیه دستگیری از نیازمندان را از شاخصه‌های رفتاری امامان معصوم برشمرد و گفت: امروز که کشور دچار بحران اقتصادی شده می طلبد مردم از نیازمندان دستگیری کنند و اگر مالی ندارند که احسان کنند از اعتبار و جایگاه خود در حفظ آبروی دیگران بهره ببرند.

وی با بیان اینکه بدترین بحران‌ها انحراف عقیدتی است، گفت: مهم‌ترین مشکل جامعه امروز ما بحران اعتقادی است، انسان اگر درزمینهٔ اعتقادی شبهه دارد باید به کسانی که در دین تبحر دارند و به مبانی آن آشنا هستند مراجعه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با تأکید بر اینکه انسان در عرصه دین‌داری باید به ضروریات دین توجه کند، عنوان کرد: ضرورت دین توجه به توحید، نبوت، امامت معاد و عدل است. انسان در اعتقاد توحیدی باید بداند که خداوند هیچ حدومرزی ندارد و نامحدود مطلق است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: همچنین اعتقاد داشته باشد که پیامبر اسلام خاتم انبیا است و ادعای رسالت ایشان کذب نیست و معتقد باشد که امام بعد از رسول خدا بدون تردید امیرمومنان و فرزندان ایشان هستند، دیگر اینکه به معاد، بهشت و جهنم اعتقاد داشته باشد.

وی بابیان اینکه اطاعت خداوند واجب است، خاطرنشان کرد: خداوند برخی امور مانند نماز، روزه و پرداخت خمس را بر انسان واجب کرد تا با انجام آنان به کمال برسد، اسلام دین راحتی است به‌شرط آن‌که به دستورات آن عمل شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در پایان گفت: ماه رجب ماه خودسازی و تذکر است امام هادی(ع) که پیشوای هدایت هستند در جامعه کبیره جایگاه امامت را تبیین می‌کنند و می‌فرمایند شیوه و سنت ما خدمت و گذشت است و هر جا سخن از خیر باشد ما همان‌جا هستیم؛ جامعه کبیره منشور ولایت مداری و اسلام ناب است./813/پ202/ب1

تعداد بازدید : 6
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات