۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۶۰۰۵۲۴
استاد حوزه علمیه:

توسل به معصومین سبب پاک شدن گناهان می شود

توسل به معصومین سبب پاک شدن گناهان می شود
استاد حوزه علمیه گفت: حضرت زهرا و امیرالمومنین و اهل بیت عصمت بئر مطهر هستند و در روایت آمده است که ایشان رود جاری و پاک کننده بشریت اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جعفری ظهر امروز به مناسبت شهادت امام هادی(ع) در جمع طلاب سطوح عالی مدرسه علمیه آیت الله ایروانی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اگر سخن از کمال معصوم مطرح می شود از منظر تنازل است و در حکمت مشاء مشهور است که از آنجایی که دو ماهیت تباین ذاتی دارند محال است حملی صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: مصحح هر حملی وجود است و اگر اصل را به تنزه انسان کامل تلقی کنیم آنچه باقی می ماند این است که در حاق ذات حضرات آل الله هیچ تنزیل و تنزهی راه ندارد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اوصاف حضرت امیر خاطرنشان کرد: از اوصاف امیرالمومنین این است که قسیم النار و الجنه هستند حال یا قاسم است یا قسیم و چنین منزلتی دارد.

وی در ادامه ابراز داشت: حضرت زهرا و امیرالمومنین و اهل بیت عصمت بئر مطهر هستند و در روایت آمده است که ایشان رود جاری و پاک کننده بشریت اند.

حجت الاسلام جعفری اظهار کرد: در احوالات و سیره حضرات معصومین آمده است که هر چه تغییر و تبدلی که هست و از هر وصفی اگر به بشریت اعطا شده است مستلزم تغییر در ذات حضرات نیست.

وی تاکید کرد: یکی از اوصاف حضرت امیر معیت با حق است و آنچه که متغیر است حق و معیت حضرت با قرآن نشان آن است که تغییری در ذات ایشان راه ندارد و ذات حضرات منزه است از هرگونه تغییر، تبدل و تغیری اصلا ممکن نیست.

استاد حوزه افزود: برزخ از ابتدای قبر است و از ابتدای موت برزخ نمایان می شود و زمانی که وارد باب شوی و قبر را رؤیت کردی توقف کن و سی بار تکبیر بگو، رویت قبر موضوعیت دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه اهل علم تمییز میان علوم و دسته بندی میان آنها است و عالم باید بداند چه سخنی را در کجا به عمل ببندد و گزیده سخن بگوید./۸۱۱/پ210/ب1

ارسال نظرات