۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۶۰۰۵۷۲
امام جمعه موقت تهران:

روحانیت نقش مهمی در بصیرت بخشی به مردم دارد + فیلم

روحانیت نقش مهمی در بصیرت بخشی به مردم دارد + فیلم
آیت الله صدیقی گفت: در انتخابات روحانیت باید وارد شوند و به روشنگری بپردازند چرا که عواقب رای اشتباه مردم جبران ناپذیر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت ‌الله کاظم صدیقی ظهر امروز در بزرگداشت چهلمین سالگرد رحلت حضرت آیت‌الله آخوند ملاعلی معصومی همدانی (ره) که در مسجد جامع همدان برگزار شد با اشاره به اینکه همدان به عنوان دارالمومنین شناخته می شود اظهار داشت: در طول تاریخ مردم همدان اثبات کرده اند که انقلابی و شهیدپرور هستند.

وی هدف از انقلاب اسلامی را پیاده کردن هویت اسلامی دانست و گفت: ملت ایران توانستند با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی بازهم پرچم دارد اسلام در جهان باشند.

آیت الله صدیقی یادآور شد: نباید تمام تلاش خود را برای دنیا قرار دهیم چرا که همه چیز دنیا نیست و باید خود را برای آخرت و قدم گذاشتن در جهت اهداف الهی آماده کنیم.

وی تاکید کرد: تمام پیامبران آرزوی تشکیل حکومت اسلامی را داشتند و به دنبال براندازی حکومت های طاغوت بوده اند اما موفق نشدند چرا که خداوند وعده تشکیل حکومت جهانی را از سوی امام زمان داده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مقدمه ساز این حکومت جهانی است خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی یک معجزه بود و ادامه آن هم معجزه است.

وی افزود: در این چهل  سال تمام دنیا با همه توان و امکانات خود در تلاش بودند تا این انقلاب را سرنگون کنند اما به برکت خون مقدس شهدا و رهبری و حضور مردم موفق به انجام این کار نشده اند.

آیت الله صدیقی حضور مردم در 22 بهمن را مشت محکمی بر دهان دشمنان عنوان کرد و گفت: نه تنها دشمنان خارجی بلکه متاسفانه باید گفت عده ای نفوذی در داخل نیز به دنبال نابودی انقلاب هستند اما باید بدانند تا این مردم هستند نمی توانند کاری انجام دهند.

وی ظهور حضرت حجت را همانند غیبت دارای دو مرحله توصیف کرد و بیان داشت: باید در این دوران مراقب باشیم تا صاحب اصلی این خانه بیاید و آسیبی به آن وارد نشود.

امام جمعه موقت تهران به بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره ای کرد و ادامه داد: امروز نوبت جوانان است که با حضور خود به ایفای نقش بپردازند و رهبر معظم انقلاب نیز به خوبی به این موضوع اشاره فرمودند.

وی با تاکید بر تقویت حوزه های علمیه تصریح کرد: جامعه اسلامی نیازمند عالم و افرادی است که راه را از بی راهه تشخیص دهند در غیر این صورت جامعه آسیب خواهد دید.

آیت الله صدیقی یادآور شد: همه شهدا و ایثارگران تربیت شده هیأت ها و پامنبری بوده اند و نباید فراموش کنیم که اگر این منبرها نبودند نمی توانستیم هشت سال با تمام دنیا مقابله کنیم.

وی آقای آخوند را عالمی برجسته معرفی کرد و گفت: بنده از نزدیک با ایشان در ارتباط بودم و ایشان درسی به من آموخت که تا آخر عمر مدیون ایشان هستم.

امام جمعه موقت تهران خودسازی را از اولویت های هر انسانی برشمرد و اظهار داشت: امام خمینی نمونه یک انسان خود ساخته بود که توانست این انقلاب را به ثمر برساند بنابراین امروز باید قدردان انقلاب باشیم.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از شبکه‌های اجتماعی داخلی یادآور شد: مگر می شود فراموش کرد که دشمنان با حمایت همین شبکه‌های خارجی در سال گذشته آن فتنه را در کشور به پا کردند.

آیت الله صدیقی وظیفه حوزه های علمیه را پاسداری از انقلاب دانست و گفت: در انتخابات روحانیت باید وارد شوند و به روشنگری بپردازند چرا که عواقب رای اشتباه مردم جبران ناپذیر خواهد بود.

وی در پایان با اشاره به زمان ثبت نام حوزه های علمیه در کشور خاطر نشان کرد: خانواده های مذهبی باید فرزندان با استعداد خود را به حوزه بفرستند و نگذارند که حوزه ها خالی بماند./979/پ210/ب1

تعداد بازدید : 3
هادی شاملو
ارسال نظرات