۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۶۰۰۵۸۸
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران:

مدارس آموزش و پرورش خط مقدم تبلیغ دین است

مدارس آموزش و پرورش خط مقدم تبلیغ دین است
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران، مدارس آموزش و پرورش را خط مقدم تبلیغ دین عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام لطیف صادقی، معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک مدیران مدارس علمیه استان با معاونین پرورشی فرهنگی ادارات آموزش و پرورش استان که در مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) آمل برگزار شد، به نقش مهم دو نهاد علمی حوزه علمیه و آموزش و پرورش در رشد دینی و علمی جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌های به وجود آمده در جهت تقویت برنامه‌های مشترک بهره گرفت.
 
وی با بیان این که امروز تربیت دینی دانش آموزان یک مسأله مهم و غیر قابل انکار است که مورد تأکید مسؤولان دستگاه تعلیم و تربیت نیز قرار دارد، افزود: به همین دلیل با بستر‌های قانونی بیشتری برای تعامل و ارتباط نزدیک‌تر میان حوزه و آموزش و پرورش فراهم شود.
 
حجت الاسلام صادقی با اشاره به این که مدارس آموزش و پرورش خط مقدم برنامه‌های تبلیغی است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن حتی در سطح مدارس نیز به تبلیغ علیه دین و نظام می‌پردازد و این زنگ خطری برای همه ما است.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران با بیان این که هر چه سطح تعامل و ارتباط حوزه و آموزش و پرورش بیشتر شود به طور حتم آثار ارزشمندی را در جامعه شاهد خواهیم بود، افزود: امروز طلاب جوان حوزه بهترین ظرفیت برای حضور در سطح مدارس برای تبلیغ فرهنگ دینی هستند.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز می‌توان از بسیاری فارغ التحصیلان متخصص حوزوی در برنامه‌های دینی و فرهنگی مدارس بهره گرفت، بیان داشت: حضور طلاب و مبلغان دینی در سطح مدارس به معنای دخالت در برنامه‌های علمی و آموزشی مدارس نیست.
 
حجت الاسلام صادقی با بیان این که حوزه در کنار دستگاه تعلیم و تربیت تنها یک هدف دارد و آن تعالی دینی و معنوی دانش آموزان این سرزمین است، تصریح کرد: باید با برنامه‌های مدون و اثرگذار دینی و فرهنگی، مسیر رشد و تعالی معنوی دانش آموزان را فراهم کنیم.
 
معاون تبلیغ حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود برخی طرح‌های مشترک در حال اجرا با آموزش و پرورش اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر ۴۰۰ مبلغ دینی در قالب طرح مدارس علمیه با آموزش و پرورش همکاری دارند، گفت: البته به دلیل وجود چهار هزار مدرسه در سراسر استان این تعداد مبلغ پاسخگوی نیاز دانش آموزان سایر مدارس نیست.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این مبلغان به صورت جهادی در حال انجام کار تبلیغی در چند مدرسه هستند، افزود: اگر بستر‌های بیشتری فراهم شود تلاش خواهیم کرد این تعداد مبلغ حاضر در مدارس را افزایش دهیم./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات