۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۶۰۰۶۰۷
رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان خبر داد؛

برگزاری طرح آرامش بهاری ۹۸ در ۵۰ امامزاده و بقاع متبرکه کاشان

برگزاری طرح آرامش بهاری ۹۸ در ۵۰ امامزاده و بقاع متبرکه کاشان
رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان از اجرای طرح آرامش بهاری سال ۹۸ در ۵۰ امامزاده و بقاع متبرکه کاشان خبر داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام اصغر توسلی ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: طرح آرامش بهاری با هدف خدمت رسانی مطلوب به زائران و مسافران نوروزی، تقویت باور‌های دینی و مذهبی و ارتقای سطح دینی زائران و همچنین تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور در ۵۰ امامزاده و بقاع متبرکه کاشان برگزار می‌شود.

وی از اجرای برنامه خیمه‌های معرفت به عنوان یکی از برنامه‌های ویژه طرح آرامش بهاری که با استقبال بی نظیر زائران همراه است نام برد و افزود: مشاوره خانواده، کودک و نوجوان، مشاوره دینی و اعتقادی، تبلیغ چندرسانه‌ای از جمله برنامه‌های ویژه تدارک دیده شده در خیمه‌های معرفت است.

به گفته وی برای کودکان در غرفه‌های کودکان و نقاشی و قرآن خوانی مسابقات و جوایزی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام توسلی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه‌ای که مورد توجه توریست‌های خارجی است، مبلغان زبان دان خارجی میزبان مسافران و توریست‌های خارجی خواهند بود، گفت: استفاده از مبلغان زبان دان در بقاع متبرکه کاشان گامی مهم در معرفی اسلام به سایر کشور‌ها است.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کاشان یادآور شد: مبلغان زبان دان در قالب خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه سلطان امیراحمد و امامزاده ابراهیم فین و به ویژه مسجد آقا بزرگ کاشان فعالیت خواهند داشت.

به گفته وی، در این طرح روحانیان و مبلغان اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه در خیمه‌های معرفت نسبت به مشاوره و پاسخگویی مسائل شرعی به زائران و مسافران نوروزی خدمت رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام توسلی ادامه داد: غرفه‌های سمعی بصری نیز برای آشنایی والدین با بازی‌های مخرب رایانه‌ای و دیگر تهاجمات فرهنگی غربی در بقاع متبرکه علی بن باقر (ع) و سلطان امیر احمد اختصاص یافته است.

وی همچنین غرفه‌های عفاف و حجاب و آرامش بهاری و غرفه وقف را از جمله غرفه‌های در نظر گرفته در طرح آرامش بهاری ویژه نوروز ۹۸ اعلام کرد و اظهار داشت: در این غرفه‌ها تابلو‌های نمایشگاهی مرتبط در معرض دید زائرین و علاقه مندان قرار می‌گیرد.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان در ادامه خدمت رسانی به زائران مسافران نوروزی در قالب پذیرایی و اسکان را از دیگر برنامه هاي طرح آرامش بهاری نوروز ۹۸ کاشان اعلام کرد و اظهار داشت: در کنار برنامه‌های تدارک دیده شده ایستگاه‌های صلواتی با هدف پذیرایی از مسافران و زائران نوروزی فعالیت خواهند داشت.

وی افزود: اسکان ثابت زائرین نوروزی در چهار بقعه متبرکه ‹‹شاهزاده زید بن علی النقی (ع)››، ‹‹شاهزاده حسین (ع) باریکرسف››، ‹‹نورالهدی (ع) مشهد اردهال›› و‹‹ امامزاده ولی بن موسی (ع) راوند›› خواهد بود.

به گفته وی اسکان موقت زائرین نوروزی نيز در ‹‹امامزادگان علی بن باقر (ع) مشهد اردهال››، ‹‹ولی بن موسی (ع) راوند››، ‹‹امامزاده ابراهیم (ع)، ‹‹ امامزاده هادی (ع) ››، ‹‹امامزاده قاسم (ع) فین›› و ‹‹نورالهدی (ع) مشهد اردهال›› پیش بینی شده است.

حجت الاسلام توسلی در ادامه تعداد زائران بقاع متبرکه کاشان در طرح آرامش بهاری نوروز ۹۷ را ۳۸۵ هزار و ۴۹۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر در بقاع متبرکه کاشان اسکان داشته اندکه از اين تعداد ۵ هزار و ۶۵۰ نفر در زائرسرای بقاع متبرکه و ۲۰ هزار و ۵۰ نفر بصورت موقت ‹‹چادر›› در بقاع متبرکه اسکان داده شدند.

وی افزود: در طرح آرامش بهاری نوروز ۹۷ بیش از ۴۰ هزار نفر از زائران و کودکان از خدمات خیمه‌های معرفت بقاع متبرکه بهره‌مند شده و تمهیدات لازم برای خدمت رسانی هر چه بیشتر زائرین در سال جاری نیز تدارک دیده شده است.

به گفته وی در نوروز ۹۷ بیش از ۲۰ هزار زائر نوروزی هنگام تحویل سال نو  در در ۱۵ بقعه متبرکه شهرستان کاشان حضور داشتند و بیش از ۴۰۰ هزار نفر در طول اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه کاشان و ۳۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های ثابت و موقت بقاع متبرکه اسکان داده شدند.

رییس اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان کاشان گفت: پیش بینی می‌شود در طرح آرامش بهاری نوروز ۹۸ از ۵۰ هزار کودک و نوجوان در خمیه‌های معرفت بقاع متبرکه کاشان میزبانی کنیم.

حجت الاسلام توسلی در ادامه به اجرای طرح مودت اشاره کرد و افزود: در طرح مودت از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۱۰۱ میلیارد و ۳۴۹ میليون و ۳۹۴ هزار و ۹۷۰ ریال در قالب کمک‌های غیر نقدی اعم از مصالح ساختمانی، وسائل و تجهیزات و اثاثیه و اقدامات عمرانی و زیرساختی و اطعام و خدمات تبرعی به بقاع متبرکه کمک کردند.

وی همچنین از ثبت نام ۲ هزار و ۴۵۱ نفر در آزمون قرآن و عترت در اسفندماه امسال خبرداد و افزود: این تعداد ثبت نام كننده  در رشته‌های جزء ۱، سه جزء اول، ۵ جزء، ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن و حفظ جزء ۳۰ و همچنین حفظ ملک و واقعه، آزمون‌های مفاهیم رشته‌های تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، حفظ موضوعی و تدبر در قرآن ثبت نام کردند.

به گفته وی، از این تعداد ثبت نام کننده تعداد یکهزار و ۵۰۰ نفر از قرآن آموزان اداره اوقاف و امور خیریه، ۴۲۱ نفر از مؤسسه جامعه القرآن و ۳۰۱ نفر از سوی مؤسسه امیرالمومنین (ع) کاشان ثبت نام و مابقی مربوط به دیگر مؤسسات قرآنی و مدارس شهرستان کاشان هستند.

رییس اداره اوقاف و امو رخیریه شهرستان کاشان یادآور شد: از یکهزار و ۵۰۰ نفر قرآن آموز ثبت کننده تعداد ۶۹۱ نفر مرد و ۱۷۶۰ نفر خانم هستند.

حجت الاسلام توسلی گفت: آزمون کتبی قرآن و عترت پنج شنبه ۹ اسفندماه و آزمون شفاهی کلیه رشته‌ها به غیر از حفظ جزء ۳۰ پنج شنبه ۱۶ اسفند برگزار شد و آزمون شفاهی جزء ۳۰ روز پنجشنبه ۳۰ اسفند ماه از سوی دارالقرآن آموزش و پرورش برگزار خواهد شد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات