۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۶۰۰۶۵۵
آیت الله خاتمی:

تبعیت از ولایت عملی باشد نه شعاری و گزینشی

تبعیت از ولایت عملی باشد نه شعاری و گزینشی
آیت الله خاتمی بر ضرورت حفظ و صیانت از نماد و حریم ولایت در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: تبعیت از ولایت نباید شعاری و گزینشی باشد بلکه باید در عمل ثابت شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران عصر امروز در بیستمین سالگرد ارتحال آیت الله شیخ هادی روحانی، نماینده فقید، ولی فقیه در مازندران که در مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل برگزار شد به جایگاه ارزشمند علمای دین در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: علما همواره حافظ و پشتیبان حقیقی اسلام ناب در دوره‌های مختلف بودند.
 
وی با بیان این که هوشیاری علما و روحانیت همواره مانع تحقق توطئه‌های دشمنان علیه دین شده است، افزود: روحانیت همیشه حافظ مرز‌های عقیدتی در جامعه اسلامی بوده است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که دشمنان به دلیل جایگاه علما و روحانیت همواره هجمه‌های تبلیغاتی گسترده‌ای را علیه این قشر به راه انداخته اند، بیان داشت: اما با وجود همه آن تلاش‌ها جایگاه روحانیت در میان مردم هر روز بیشتر تقویت شده است.
 
آیت الله خاتمی با بیان این که علمای بزرگ همواره الگویی برای آحاد مردم بودند، ادامه داد: زهد، تقوا و ساده زیستی عالمان بزرگ شیعه نظیر آیت الله روحانی (ره) هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه روحانیت را خنثی کرده است.
 
امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که علما همواره در کنار مردم بوده و مردمی بودن عالمان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های آن‌ها در طول تاریخ بوده است، بیان داشت: شخصیت‌های بزرگی همچون آیت الله کوهستانی (ره) از جمله افتخارات دیار مازندران است که همواره برای مردم الگوی ارزشمندی بوده اند.
 
وی با بیان این که عالمان بزرگ همواره در میان مردم بسیار اثرگذار بوده اند، ادامه داد: سیره عملی علما و فقهای دینی باید بیش از پیش در جامعه اسلامی تبیین شود تا به عنوان الگو مورد توجه آحاد جامعه قرار گیرد.
 
آیت الله خاتمی در ادامه سخنان خود از مازندران به عنوان استانی عالم پرور یاد کرد و با بیان این که تحصیل شش هزار طلبه مازندرانی در قم و مشهد افتخاری برای این استان است، بیان داشت: وجود با برکت علما و فقهای دینی در این دیار موجب شده امروز این تعداد طلبه در حوزه‌های علمیه کشور مشغول تحصیل باشند.
 
وی با بیان این که امروز تجلیل و تکریم از عالمان دینی یک ضرورت مهم است، افزود: باید جامعه امروز به ویژه نسل جوان با خدمات و تلاش‌های بی وقفه این عالمان دینی بیشتر آشنا شوند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که شخصیتی همچون آیت الله روحانی (ره) با ولایت به دنیا آمد، با ولایت زندگی کرد و با ولایت نیز به رحمت خدا رفت، تصریح کرد: چنین شخصیت‌های اثرگذاری در جامعه باید الگوی همگان قرار گیرند.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود به جایگاه ولایت فقیه در نظام دینی اشاره کرد و با بیان این که نگاه دین به ولایت فقیه تنها یک رهبری سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: در نگاه دین ولایت فقیه با نگاه جانشین امام زمان (عج) بودن معنا پیدا می‌کند.
 
وی بر ضرورت تبعیت محض از ولایت فقیه تأکید کرد و با بیان این که اطلاعت از ولایت فقیه واجب شرعی است، تصریح کرد: کسانی که در جایگاه و منصب ولایت هستند نباید ضد ولایت عمل کنند.
 
امام جمعه موقت تهران بر ضرورت حفظ و صیانت از نماد و حریم ولایت در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: تبعیت از ولایت نباید شعاری و گزینشی باشد بلکه باید در عمل ثابت شود./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات