۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۶۰۰۶۵۶
مدیر مدرسه علمیه الزهرا:

طلاب خواهر با ارائه برنامه برای زنان در تحقق تمدن اسلامی تلاش کنند

طلاب خواهر با ارائه برنامه برای زنان در تحقق تمدن اسلامی تلاش کنند
مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گیشا گفت: طلاب خواهر در گام دوم انقلاب با ارائه برنامه برای زنان در تحقق تمدن اسلامی تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، معصومه سادات صادقی مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گیشا، امروز در مراسمی که به مناسبت شهادت امام هادی(ع) برگزار شد، با اشاره به فضائل این امام بزرگوار گفت: امام هادی(ع) دو زیارت معروف دارند یکی زیارت جامعه کبیره است.

وی افزود: در روایات متعدد، نسبت به خواندن زیارت جامعه کبیره توصیه‌های فراوانی شده و مورد تائید حضرت ولی‌عصر(عج) قرارگرفته و جزء زیارت‌هایی است که سند محکم و متقن دارد و ازنظر الفاظ بلیغ، رسا و گویاست و یک دوره مباحث توحیدی و امام شناسی کامل است.  

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گیشا ادامه داد: زیارت دوم که متن والا و پرباری دارد زیارت غدیریه است که منقبت‌های بسیار زیادی از حضرت علی(ع) را امام هادی(ع) در این زیارت بیان فرموده‌اند؛ که این نیز خود یک امام شناسی است.

صادقی در ادامه بابیان حدیثی از امام هادی(ع) ابراز کرد: بر اساس تعالیم و دستورات ائمه اطهار(ع) ما به‌خوبی می‌توانیم در تمام زمینه‌های فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی آینده‌نگری داشته باشیم که این مطلب در بیانیه گام دوم  بروز و ظهور دارد.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به مسائل روز جامعه افزود: متأسفانه افرادی در جامعه مبتلابه حسرت خوردن و القای ناامیدی در میان افراد جامعه هستند اما این برخلاف موازین و دستورات ائمه معصومین(ع) است که می‌فرمایند به‌جای ای‌کاش‌ها و حسرت خوردن‌ها، عزم خود را جزم نمایید و با یک اراده قوی تصمیم بر جبران گذشته بگیرید.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) گیشا بابیان اینکه طلاب باید از امام هادی(ع) درس بگیرند و سیره هدایتی ایشان را ادامه دهند تأکید کرد: سرباز امام زمان (عج) بودن فقط قرائت ادعیه و اذکار نیست بلکه باید در این زمینه برای هدایت خود، خانواده و جامعه تلاش کرد.

وی افزود: ازجمله وظایف طلاب خواهر در این عرصه، خواندن بیانیه دوم با نگاه جنسیتی است که من طلبه خواهر چه جایگاهی در این زمینه‌دارم و با توجه به معارفی که آموخته‌ام چه وظیفه‌ای بر گردن من نسبت به هدایت جامعه وجود دارد که در مسیر تمدن سازی قدم بردارم به ویژه در مسائل زنان که با خانواده گره‌خورده است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: در حال حاضر، جهان غرب مرزی برای جنسیت ندارد و اشکال مختلفی از خانواده ارائه می‌دهند که در حال حاضر در سینما و سریال‌ها هست اما در آینده مدل زندگی می‌شود که متأسفانه رگه‌هایی از آن را در جامعه می‌بینیم.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) با اشاره به اهمیت نقش طلاب خواهر در سیر هدایتی جامعه و تمدن سازی عنوان کرد: نگاه شما در مطالعه درس و معارفی که می‌آموزید حتماً باید این باشد که من می‌توانم مرجع علمی این جامعه در حوزه زنان و خانواده باشم.

وی افزود: همچنان که رهبر معظم انقلاب سال 90 در دیدار با زنان نخبه و همچنین در نشست اندیشه راهبردی فرمودند: ما مبانی قرآنی و روایی قوی داریم اما این‌ها باید استخراج شوند هم برای خودمان و هم برای برنامه‌ریزی خودمان و هم آنجایی که دیگران سؤال می‌کنند باید در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

صادقی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین حضرت آقا می‌فرمایند زنان باید برای زنان برنامه بدهند و گفتمان زن حقیقی را ایجاد کنند. با گفتمان زن حقیقی شما می‌توانید به جهان غرب تهاجم داشته باشید. از این رو خواهران طلبه باید نگاهتان را از فردی، تبدیل به خانوادگی و از خانوادگی تبدیل به اجتماعی کنید. شما با اقدام خود باید جامعه‌ساز شوید و برای تحقق تمدن اسلامی قدم بردارید که تحقق تمدن اسلامی زمینه‌ساز ظهور است. سرباز امام زمان(عج) بودن به این است که هرکسی به‌نوبه خود این لشکر را تجهیز کند./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات