۱۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۰
کد خبر: ۶۰۰۶۵۷

چند خبر کوتاه از راهیان نور

چند خبر کوتاه از راهیان نور
راه اندازی نمایشگاه تحقق اهداف انقلاب، استقرار راویان، تأمین امنیت راهیان نو و رشد آثار ارسالی شانزدهمین دوره جشنواره ملی ره آورد چند خبر کوتاه از خوزستان است.
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، علیرضا ابهری، مسؤول نمایشگاه تحقق اهداف انقلاب اسلامی از راه اندازی تحقق آرمان های انقلاب نمایشگاه در یادمان‌های دفاع مقدس خبر داد و گفت: در حال حاضر شاهد راه اندازی نمایشگاه تحقق اهداف انقلاب اسلامی در یادمان‌های دفاع مقدس مثل اروندکنار، هویزه، شلمچه، اردوگاه شهید باکری خرمشهر، دوکوهه، اردوگاه شهید باکری دزفول و اردوگاه شهید کاظمی اهواز به مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و بیان دیدگاه‌های رهبرمعظم انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستیم.

وی ادامه داد: این نمایشگاه‌ها با همکاری حوزه علمیه کشور و با مدیریت بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی در مناطق عملیاتی دفاع مقدس راه اندازی شده است که سومین سال خود را پشت سر می‌گذارد و در روز‌های منتهی به نوروز، میزبان زائران راهیان نور است.

ابهری تاکید کرد: امسال با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که ازسوی امام خامنه‌ای منتشر شد، تلاش داریم که با استفاده از راویان توانمند و تابلو نوشته‌هایی که در این نمایشگاه‌ها نصب گردیده است، بیانات رهبرمعظم انقلاب اسلامی را برای زائران راهیان نور شرح دهیم.

مسؤول نمایشگاه تحقق اهداف انقلاب اسلامی تاکید کرد: این نمایشگاه از ۱۶ اسفند آغاز شده است و تا ایام منتهی به نوروز ادامه دارد و در یادمان‌هایی همچون هویزه و پادگان دوکوهه، فعالیت این نمایشگاه در ایام نوروز هم ادامه دارد.

وی با اشاره به استقبال زائران راهیان نور از این نمایشگاه اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۲ هزار زائر از این نمایشگاه در یادمان هویزه بازدید نمودند و امسال پیش بینی می‌کنیم که آمار بازدید‌ها افزایش چشمگیری داشته باشد.

توجه به مسائل ایمنی و امنیت راهیان نور جزء اولویت است

سردار یعقوب سلیمانی فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج امروز در نشست خبری اظهار داشت: راهیان نور بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و در تداوم دفاع مقدس است.

وی افزود: قرارگاه مرکزی راهیان نور با تمام ظرفیت با رویکرد مردم محوری بستر و زمینه‌ها را فراهم کرده است تا مردم خود راهیان نور را مدیریت کنند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه حمایت همه جانبه از راهیان نور اصل کار ماست، ادامه داد: تداوم، عدم تحریف و کار نو سه توصیه رهبری به دست اندرکاران راهیان نور است. مخاطبین ما جوانان و نوجوانان هستند و حضور آن‌ها در ٧ استان میزبان زائران راهیان نور تایید کننده این موضوع است.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اقدامات این قرارگاه، عنوان کرد: طرح اعتلای راهیان نور، اجرای طرح رصد و پایش و توسعه و توجه به مسائل ایمنی و امنیت راهیان نور از جمله این اقدامات است که الحمدالله امسال امنیت و ایمنی راهیان نور بیشتر از گذشته است.

وی با بیان اینکه در ٨ سال دفاع مقدس مصادیق وحدت ملی و روحیه ایثارگری را دیدیم، خاطرنشان کرد: راهیان نور که تداوم دفاع مقدس است، امروز محور وحدت و همدلی است که وصیت شهدا بوده است.

سردار سلیمانی گفت: امسال بیش از ١٢ استان برای راهیان نور با خودرو‌های شخصی ساماندهی شده اند. اردو‌های ترکیبی-تلفیقی نیز برای نخستین بار صورت می‌گیرد که بخشی از زائران در استان کرمانشاه علاوه بر حضور در مناطق عملیاتی، در فعالیت‌های عمرانی مناطق نیز حضور خواهند یافت.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به هدف گذاری برای اقشار خاص و تخصصی تصریح کرد: راهیان نور دریایی بستر‌ها را فراهم کرده ایم تا دانشجویان و جامعه نخبگانی کشور از اقدامات انجام گرفته شده در دوران دفاع مقدس در دریا آگاه شوند. اقشار خاص مانند کاروان بیماران اوتیسم و دختران انقلاب از جمله این اقدامات است.

وی با تاکید بر اینکه در کنار زائران، خدمات اجتماعی و کار‌های جهادی مورد توجه قرار دارد، اظهار داشت: یکی از برنامه‌های محوری قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج توجه به جوانان است که برای اولین بار در منطقه عملیاتی دارخوین قریب به ١٢٠٠ نفر از زائرین در مراسم اعتکاف حضوو خواهند یافت.

سردار سلیمانی در پایان تاکید کرد: قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج به عنوان دستگاهی که نگاهش به مردم است، زمینه را برای حضور مردم در راهیان نور فراهم خواهد کرد.

استقرار ۶۱ راوی دفاع مقدس در پایتخت دفاع مقدس

سردار ابوالفضل مسجدی مسؤول مرکز راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه با اشاره به اینکه راویان دفاع مقدس در یادمان‌ها و زیارتگاه‌های دفاع مقدس در استان خوزستان مستقر شده اند، گفت: راویان دفاع مقدس از تاریخ ۱۰ اسفندماه به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شدند و تا ۱۵ فروردین برای زائران راهیان نور روایت گری می‌کنند.

وی ادامه داد: راویان دفاع مقدس در طول سال توسط سپاه‌های استانی، دوره‌های آموزشی روایتگری دفاع مقدس را طی می‌کنند و ۱۹ دی ماه امسال، همایشی با حضور راویان دفاع مقدس در تهران برگزار شد تا کارگاه آموزشی برای این عزیزان برگزار شود.

سردار مسجدی با بیان اینکه ۲۰ یادمان و زیارتگاه در استان خوزستان در ایام نوروز، میزبان زائران راهیان نور هستند، ادامه داد: سه یادمان در اختیار ارتش جمهوری اسلامی، یک یادمان در اختیار نیروی انتظامی و بقیه یادمان‌ها در اختیار سپاه و بسیج است و سالانه میزبان زائران راهیان نور محسوب می‌شوند.

مسؤول مرکز راویان سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه افزود: روزانه ۶۱ راوی دوران دفاع مقدس از سوی سپاه و بسیج در یادمان‌های دفاع مقدس استان خوزستان مستقر هستند و برای زائران راهیان نور روایتگری می‌کنند و علاوه بر این، هر کاروان راهیان نور داری راوی دفاع مقدس هستند.

رشد ۵۷ درصدی ارسال آثار ادبی و هنری به شانزدهمین دوره جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور 

فیض اله محمدزاده دبیر شانزدهمین دوره جشنواره ره آورد سرزمین نور با اشاره به اینکه تشکیل دبیرخانه‌های استانی این جشنواره اثرات زیادی در رشد دریافت آثار ادبی و هنری با موضوع راهیان نور و دفاع مقدس داشته است، گفت: سال گذشته ۲۲ هزار آثار ادبی و هنری از سوی زائران راهیان نور به دبیرخانه جشنواره مردمی ره آورد سرزمین نور ارسال شده بود، ولی امسال با توجه به ارسال بیش از ۳۶ هزار اثر به این جشنواره، با رشد ۵۷ درصدی مواجه بودیم.

وی ادامه داد: تشکیل دبیرخانه‌های استانی جشنواره ره آورد سرزمین نور، توزیع گسترده پوستر‌های جشنواره، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی و تبلیغات در مناطق عملیاتی دفاع مقدس و ... از جمله مواردی است که باعث افزایش ارسال آثار به این جشنواره شده است.

محمدزاده با بیان اینکه لزوم حمایت از جشنواره‌های دفاع مقدس و راهیان نور یکی از مهمترین روش‌ها برای ایجاد انگیزه در جوانان برای تولید آثار ادبی و هنری با موضوع ایثار و شهادت است، افزود: هدف از برگزاری جشنواره ره آورد سرزمین نور، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل‌های امروزی و همچنین تقویت ادبیات و هنر دفاع مقدس است و یقینا آثاری که توسط جوانان امروزی تولید می‌شود، ماندگاری و اثرگذاری بیشتری دارد چرا که اثرگذاری این نسل را از دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد.

دبیرشانزدهمین دوره جشنواره ره آورد سرزمین نور در پایان تاکید کرد: امسال اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره ره آورد سرزمین نور از تاریخ ۲۱ اسفند آغاز شده و تا ۲۸ اسفند ادامه دارد و در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار می شود./۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات