۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۶۰۰۶۶۰
رییس همایش بین المللی جهان اسلام و تمدن اسلامی:

ایران قلب تپنده تمدن اسلامی است + فیلم

ایران قلب تپنده تمدن اسلامی است + فیلم
استاد دانشگاه گقت: ایران قلب تپنده تمدن اسلامی است، طی این چهل سال ملت ایران و آحاد مختلف جامعه بسیار رنج کشیدند و گام دوم انقلاب چشم انداز انقلاب در دست جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید یحیی رحیم صفوی رییس همایش بین المللی آینده جهان اسلام و مدیر مسؤول موسسه آینده پژوهی جهان اسلام شب گذشته در پيش رويداد همايش بين المللي جهان اسلام و تمدن اسلامي افق ١٤٠٤ در تالار آیت الله مهدوی کنی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به قشر تمدن ساز جوان خاطرنشان کرد: خطاب من به شما دانشجویان عزیز و آیندگان انقلاب اسلامی است، آنان که بالای 60 سال دارند توانستند هم نظام اسلامی را به پیروزی برسانند و هم توانستند در مقابل صدام پیروز باشند و هم انقلاب و نظام را تا اینجا برسانند، هم اکنون سرنوشت این انقلاب در ادامه به دست شما است.

امید و سرنوشت انقلاب در دهه پنجم به جوانان است

وی با اشاره به شرح حال 40 سال از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: طی این چهل سال ملت ایران و آحاد مختلف جامعه بسیار رنج کشیدند و گام دوم انقلاب چشم انداز انقلاب در دست شماست و شما تعیین سرنوشت می کنید و می توانید موثر واقع شوید و در تمدن اسلامی بسیار تاثیر گذار باشید.

استاد دانشگاه و مدیر مسؤول موسسه آینده پژوهی ابراز داشت: از نظر بنده به عنوان معلم دانشگاه سه گسل و چالش فعال جهان غرب تحت عنوان گسل ژئو استراتژیکی با مفهوم نظامی در اروپا و آمریکا در مقابل فدراسیون روسیه، گسل دوم قدرت اقتصادی و بحری تحت عنوان چین و گسل سوم مورد بحث ما فرهنگ و تمدن اسلامی در مقابل فرهنگ و تمدن غرب است.

پیروزی انقلاب اسلامی، هنر امام راحل بود

رحیم صفوی با اشاره به تاریخچه تمدن اسلامی بیان کرد: فرهنگ و تمدن اسلامی از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام قرار گرفته و بین دو تمدن شکل گرفته است و پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام راحل نشان از هنر معظم له در تدارک نهضت و حکومت اسلامی است.

وی ضمن تشریح شخصیت امام راحل طرح معظم له در تشکیل حکومت اسلامی را منحصر به فرد خواند و خاطرنشان کرد: امام راحل اسلام شناس واقعی، فیلسوف و عارف بالله و تئوریسین انقلاب اسلامی و عالم وارسته و مجاهدی بود که با پیروزی انقلاب و مدل حکومت اسلامی طرح بزرگی در ذهن داشتند که همان شکل گیری تمدن اسلامی در سطح وسیع جهان و بدون مرز بود.

ایران قلب تپنده تمدن اسلامی است

رییس همایش بین المللی آینده جهان اسلامی و تمدن اسلامی با اشاره به اهمیت منطقه ای کشور ایران و اشاراتی از تاریخ، این کشور را قلب تمدن اسلامی معرفی کرد و افزود: قلب این تمدن اسلامی در ایران می تپد، نه اسلام عربستان و وهابیت و نه اسلام جامعه الازهر مصر پاسخگو و الهام بخش و سازنده دولت و حکومت نیستند هرچند عنوان و پسوند اسلامی در کشورهای مالزی و ترکیه داشته باشند.

رحیم صفوی در پایان تاکید کرد: یكي از مواردی که دغدغه اصلی شکل گیری انقلاب اسلامی بود، تشکیل حکومت اسلامی در راستای تحقق تمدن اسلامی و رسوخ اسلام در نقطه نقطه جهان بود./811/پ202/ب1

تعداد بازدید : 0
ارسال نظرات