۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۰۰۶۶۵
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی:

مهمترین نقش امام معصوم پاک کردن اعتقادات است

مهمترین نقش امام معصوم پاک کردن اعتقادات است
استاد حوزه علمیه گفت: مهمترین نقش امام حاضر و غایب پاک کردن اعتقادات و رفتار و گفتار و مال است و در یک کلام فلسفه وجودی انبیا و ائمه دور کردن انسان‌ها از آلودگی‌ها است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا  در كاشان، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی یکشنبه شب در مراسم شهادت امام هادی (ع) که هیات حضرت ابوالفضل (ع) مدرسه علمیه در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) خیابان امام خمینی (ره) این شهرستان برگزار شد، گفت: آب پاک است و پا کننده است و امام معصوم نیز پاک است، ‹‹انما یرید الله لیذهب عنکم الرجس اهل البیت و یطهرکم تطهیرا›› خدا امام معصوم را هم پاکیزه قرار داده است.

وی افزود: در آیات قرآن و روایات، امامان به آب تشبیه شده اند، از این رو آب طاهر است و خدا آب را پاک قرار داده است و هرکس با اهل بیت (ع) باشد و پیرو آن‌ها باشد او را مانند آب پاک می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی به پاک بودن اعتقادات و مال و حرف و نسل و رفتار انسان اشاره کرد و گفت: مهمترین نقش امام حاضر و غایب پاک کردن اعتقادات و رفتار و گفتار و مال است و در یک کلام فلسفه وجودی انبیا و ائمه در جامعه دور کردن انسان‌ها از آلودگی‌ها است.

وی از اعتقادات به عنوان مهمترین رکن دینداری نام برد و اظهار داشت: یکی از مهمترین‌کار‌های امام در جامعه طهارت و پاکی است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امام هادی (ع) در زیارت جامعه کبیره می‌فرماید شما را پاک می‌کنیم از این رو نخستین چیزی که باید پاک باشد اعتقادات است و این در حالی است که امروز دنیا تبدیل به بازار عقاید شده است بنابراین عقیده باید درست و پاک و مطابق قرآن و عقل باشد.

وی با اشاره به اینکه داعش باور‌های دین را تخریب کرد، اظهار داشت: داعش یک جریان سیاسی نیست بلکه یک جریان فکری است که در افکار تأثیر گذاشته و افکار انسان‌ها را تخریب کرده است، ضمن اینکه جریان یمانی نیز که برخی طلاب را جذب خود کرده است روی اعتقادات کار کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: اگر امام هادی (ع) می‌فرماید، اگر یک عالم بمیرد شیطان خوشحال‌تر از این است که ۷۰ عابد بمیرد برای این است که عابد ممکن است فریب شیطان را بخورد، اما عالم به راحتی فریب شیطان را نخواهد خورد.

وی با اشاره به اینکه امام هادی (ع) می‌فرماید، علما در دوره آخر الزمان سکان دار کشتی دین هستند، افزود: امام باید فاطمی و از اولاد حضرت زهرا (س) باشد و با شمشیر قیام کند.

استاد حوزه علمیه یکی از نقش‌های مهم امام را پاک کننده بودن دانست و گفت: امام نخستین چیزی را که پاک می‌کند اعتقادات است و اگر امروز امام هادی (ع) در بین ما نیست حدیث و سخنان و کلمات امام هادی هست.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی ابراز کرد: امام عین الحیات است، از این رو امام پاک کننده اعتقادات و مال و گفتار است آن هم به شرطی که به سراغ امام بروید./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات