۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۶۰۰۷۱۳
حجت الاسلام پژمانفر:

حامیان رفع حصر یقه رییس‌جمهور را بگیرند

حامیان رفع حصر یقه رییس‌جمهور را بگیرند
سخنگوی فراکسیون روحانیت تصریح کرد: موضوع حصر و محدودیت برای سران فتنه با نظر رییس جمهور صورت گرفته است.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد در پارلمان امروز دوشنبه بیستم اسفندماه سال ۹۷ در صحن علنی مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به علی مطهری که ریاست جلسه را برعهده داشت و حواشی پس از نطق زاهدی و تذکر وکیلی به وجود آمد، اظهار داشت: رویه همواره بر این بوده است که نسبت به نطق نمایندگان تذکر وارد نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در نطق آقای زاهدی اسمی از کسی برده نشده و نباید نسبت به این موضوع عجله می‌شد.

وی افزود: در شورای عالی امنیت ملی که ریاستش با رییس جمهور است، محدودیت‌هایی را برای بعضی از عوامل جریان فتنه قائل شده‌اند و اگر نمایندگان نسبت به این موضوع می‌خواهند بررسی داشته باشند باید یقه رییس جمهور را بگیرند که چند سال است به آقایان وعده داده است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: رییس دولت اصلاحات، ممنوع‌التصویر هستند.

حجت الاسلام پژمانفر در تذکر خود به سازمان حج و زیارت ادامه داد: حج یک عمل واجب است که در طول عمر یک بار نصیب هر فرد می‌شود، باید تلاش شود کسانی که به استطاعت رسیده‌اند و منتظر رفتن به سفر حج هستند برایشان کاری انجام شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: امسال هزینه حج بیش از ۲۵ میلیون اعلام شد و به همین جهت با رئیس سازمان حج و وزیر ارشاد مطرح کردند که ۶۰ درصد هزینه سفر حج مربوط به اسکان است، زیرا سکونتگاه‌های گران قیمتی را برای حجاج در نظر گرفته‌اند که نتیجه آن تحمیل هزینه‌های زیاد بر حجاج است.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: پیشنهاد داده‌ایم که مسئولان نحوه اسکان را تغییر دهند و مسکن ارزان قیمت تهیه کنند، اما این کار انجام نشده است که اگر این پیشنهاد انجام می‌شد حداقل ۵ میلیون در هزینه سفر حجاج تخفیف ایجاد می‌شد.

حجت الاسلام پژمانفر گفت: عشایر نیز باید از صندوق توسعه ملی برای آب شرب مانند روستاییان بهره‌مند شوند.

گفتنی است علی مطهری در پاسخ به تذکر پژمانفر مبنی بر اینکه نمی‌توان نسبت به نطق نمایندگان تذکر داد، اظهار داشت: اگر نطق نماینده شامل توهین یا تلویحا توهین باشد، دیگر نمایندگان می‌توانند تذکر ماده (۷۵) بدهند.

وی با بیان اینکه تذکر نماینده مشهد وارد نیست، گفت: آقای خاتمی ممنوع‌الملاقات نبوده، کدام حکم صادر شده مبنی بر اینکه ایشان ممنوع‌الملاقات هستند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: موضوع تذکر شما نسبت به سازمان حج و زیارت باید در کمیسیون فرهنگی بررسی شود. /856/د102/ق
ارسال نظرات