۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۵
کد خبر: ۶۰۰۷۱۷
رنجبرزاده در گفت‌وگو با رسا:

پذیرش FATF به معنای اجازه به دشمن برای رصد مسائل اقتصادی کشور است

پذیرش  FATF به معنای اجازه به دشمن برای رصد مسائل اقتصادی کشور است
عضو هیأت رییسه مجلس پذیرش FATF را به معنای اجازه به دشمن برای رصد اقتصاد کشور دانست و گفت: اگر ایران لوایح باقیمانده در FATF را بپذیرد نمی‌تواند تحریم‌ها را دور بزند.

اکبر رنجبرزاده عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا،درباره عواقب پیوستن ایران به FATF گفت: کشور ایران تا کنون به دو لایحه از مجموع لوایح موسوم به FATF پیوسته است.

وی ادامه داد: بنده معتقدم عدم پیوستن به دو لایحه باقیمانده هیچ مشکلی برای کشور ایجاد نمی‌کند و حتی باعث می‌شود مشکلات موجود را با قدرت و قوت بیشتر نسبت به گذشته حل کنیم.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود تحریم علیه ایران، ابراز داشت: دور زدن تحریم‌ها در شرایط کنونی برای ایران بسیار آسانتر از زمانی است که ایران لوایح باقیمانده در FATF را بپذیرد. عضو شدن در پالرمو و  CFT به این معنا است که اجازه می‌دهیم دشمن تمام رفتار ما را در حوزه اقتصادی رصد کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با یادآوری مذاکرات برجام، اظهار داشت: اگر برای «برجام» فرجام خوش رقم خورده بود و قواعد بین المللی بر توافقات ایران و 5+1 حاکم شده بود، شاید این امکان وجود داشت که کشور بتواند در حوزه‌های دیگر نیز با غرب وارد تعامل شود.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی که تمام دریچه‌ها با فشار آمریکا به روی کشور بسته شده است، چرا راه‌های محدود تجارت بین المللی را که ایجاد کرده‌ایم با پیوستن به لوایح مختلف به روی خود ببندیم.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: باید صبور باشیم و با مقاومت خود کاری کنیم که طرف مقابل در نهایت به معاهدات بین المللی تن بدهد و حقوق کشور ما را به رسمیت بشناسد.

رنجبرزاده در پایان گفت: پیوستن به FATF یک اهرم فشار خواهد شد که تبعات می‌تواند تبعات مختلفی را برای کشور ایجاد کند./856/ت302/ق

ارسال نظرات