۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۶۰۰۷۲۳
گزارش رسا از واکنش‎ها به تحریم جنبش نجباء؛

تحریم، مدال افتخاری بر سینه رزمندگان محور مقاومت است

واکنش های گسترده ای به تحریم جنبش مقاومت اسلامی نجباء از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری امریکا صورت گرفته است.

خبرگزاری رسا – گروه بین الملل: دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری امریکا (پنجم مارس ۲۰۱۹) رسما نام مقاومت اسلامی نُجَباء و حجت الاسلام شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل این جنبش را ذیل دستور اجرایی به‌شماره ۱۳۲۲۴ به لیست تحریمی خود موسوم به SDN وارد کرد.

پایگاه اینترنتی وزارت خزانه‌داری امریکا در به‌روزرسانی لیست تحریم، اسامی زیرمجموعه‌های مقاومت اسلامی نُجَباء شامل «شبکه ماهواره‌ای النُجَباء» و همچنین تیپ‌های نظامی «عمار بن یاسر، آزادسازی جولان، الاحمد و امام حسن مجتبی (ع)» را ذکر کرده است.

به‌دنبال این تصمیم، وزارت خارجه امریکا نیز با انتشار بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه نُجَباء به اتهام برنامه‌ریزی برای حملات تروریستی خبر داد.

اکرم الکعبی

طبق بیانیه منتشره، تمامی دارایی‌ها و منافع مالی نُجَباء در حوزه اختیارات قضائی ایالات‌متحده، بلوکه و اشخاص دارای تابعیت امریکا از هرگونه تعامل و مشارکت با این گروه منع می‌شوند؛ بر این اساس بر آن شدیم که به واکنش های که به این ماجرا شده است را خدمت مخاطبان گرامی تقدیم کنیم.

دارایی رزمندگان جنبش النجباء، جان‌فشانی‌های گسترده‌ای است

«سید هاشم الموسوی» سخنگوی رسمی مقاومت اسلامی نُجَباء با تأکید بر اینکه تصمیم دولت آمریکا مبنی بر تروریستی اعلام کردن مقاومت اسلامی نُجَباء، صرفا اقدامی در راستای جنگ روانی است، اظهار داشت: ما هیچ منافع اقتصادی و مالی نداریم تا امریکا بخواهد آن را تحریم کند، بلکه دارایی ما جان‌فشانی‌های گسترده‌ای است که هیچ قدرتی نمی‌تواند آن را مصادره کند.

وی استانداردهای دوگانه امریکایی را به باد انتقاد گرفت و گفت: قانونی که از قاتلان مردم و کسانی که با ارّه به کشتار در کنسولگری‌ها می‌پردازند حمایت می‌کند، هیچ ارزشی ندارد و زیر پای مجاهدان لگدمال می‌شود.

اکرم الکعبی

عضو ارشد سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق همچنین با تأکید بر عقب‌نشینی نکردن در مقابل فشارهای ظالمانه، خاطرنشان کرد: اندیشه تروریستی امریکا در سیطره بر دارایی ملت‌ها و نفوذ در دولت‌ها و آینده سیاسی کشورها نمود دارد و موضع جنبش نُجَباء نسبت به امریکا و محور آن، موضعی ثابت و تغییرناپذیر است.

وی افزود: امریکا مشروعیت متهم کردن ما به تروریسم را ندارد و تصور اینکه بتواند اراده خود را بر ملت‌ها تحمیل کند، خیالی خام بیش نیست. متهم کردن دبیرکل نُجَباء به حمایت از تروریسم، اقدامی شکست‌خورده است که نمی‌تواند کوچک ترین خللی در اراده ما برای مبارزه با تروریسم و دفاع از تمامیت ارضی کشورمان ایجاد کند.

نُجَباء در برابر سیاست‌های احمقانه امریکا ایستاده است

«گردان‌های سیدالشهداء» زیرمجموعه بسیج مردمی عراق، با انتشار بیانیه‌ای به تحریم جدید دولت امریکا علیه مقاومت اسلامی نُجَباء و دبیرکل آن واکنش نشان داد و اظهار داشت: سران کاخ سفید بارها ثابت کرده‌اند که شناختی از احساسات ملت عراق ندارند و نگاه منفی جامعه جهانی به سیاست‌های تروریستی و احمقانه امریکا برایشان بی‌اهمیت است.

کتائب سیدالشهداء تصریح کرد: قراردادن نام نُجَباء در لیست تروریسم از سوی «خانه سیاه»، نشان سفیدی است بر سینه این جنبش و ما به برادرانمان در مقاومت اسلامی نُجَباء و در رأس آنان شیخ «اکرم الکعبی» تبریک می‌گوییم زیرا به قافله بزرگ مجاهدان و شریفان پیوستند که در برابر سیاست‌های احمقانه امریکا ایستاده‌اند.

گردان‌های سیدالشهداء در انتها با انتقاد از سکوت و انفعال برخی شخصیت‌ها و جریانات عراقی در قبال تحریم نُجَباء از سوی امریکا، خاطرنشان ساخت: سکوت نشانه رضایت است؛ تا چه حد ممکن است میهن‌پرستی به قهقهرا برود که کسانی در کنار امریکا قرار بگیرند و روبروی وطن‌پرستان انقلابی که برای میهن‌شان خون داده‌اند، بایستند!؟

اکرم الکعبی

فرزندان مقاومت وحشتی از تحریم ندارند

گروه مقاومت عصائب اهل الحق طی بیانیه بیان کرد: ما معتقدیم که استانداردهای آمریکا در تعریف تروریسم غلط و در اغلب موارد برعکس است و هرکس که در برابر تروریسم بایستد، با داعش بجنگد و در این راه از خودگذشتگی کند؛ از نظر آمریکا تروریست است.

عصائب اهل الحق در ادامه خاطرنشان ساخته است: این درحالی است که صهیونیست‌ها و آل سعود که شهروندان بی‌گناه را قتل عام می‌کنند؛ دوست و هم‌پیمان در نظر گرفته می‌شوند(!).

بیانیه آورده است: این اقدامات، فرزندان مقاومت را به وحشت نمی‌اندازد و اصرار، اراده و قدرت آنان برای مقابله با ظلم، طغیان، دفاع از عدالت و مستضعفان و مقابله با هرکسی که به‌دنبال دست اندازی به سرزمین عراق، ملت و مقدسات آن است را افزایش خواهد داد.

تحریم، نشان عزت و به هراس افکندن آمریکاست

گردان‌های حزب‌الله عراق تحریم‌های جدید علیه مقاومت اسلامی نُجَباء و دبیرکل این جنبش را مهر تأییدی بر دشمنی امریکا با گروه‌های مقاومت اسلامی دانست و بیان کرد: شکست‌های پی‌درپی امریکا در منطقه که در سایه جهاد و مقاومت محقق شد، واشنگتن را مجبور کرده است به چنین شیوه‌هایی متوسل شود تا به زعم خود، انگیزه مقاومت را سست کند یا مردان آن را از انجام واجب شرعی و میهنی در مقابله با طاغوت‌های زمان و اشغالگران بازدارد.

کتائب حزب‌الله عراق افزود: گروه‌های مقاومت ضمن ایثارگری برای دفاع از عراق و مقدسات، دسیسه تکفیری‌ها را که از سوی امریکا، رژیم سعودی، رژیم صهیونیستی و مزدوران آن‌ها در منطقه برنامه‌ریزی و هدایت می‌شد، ناکام گذاشتند و مانند کوه‌های بهم پیوسته، در برابر توطئه‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز امریکا ـ که با هدف ادامه حضور نظامی در عراق انجام می‌گیرد ـ خواهند ایستاد.

در پایان، گردان‌های حزب‌الله عراق به برادران خود در مقاومت اسلامی نُجَباء به‌خاطر کسب نشان عزت و به هراس افکندن امریکا و هم‌پیمانانش، تبریک و تهنیت گفته است.

امید دشمنان ناامید خواهد شد

حجت الاسلام سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در این رابطه اظهار داشت: امریکایی ها پشت سر هم جنبش‌های مقاومت اسلامی عراق را در لیست تروریسم قرار می‌دهند و آخرین گروهی که در این لیست قرار دادند، برادران ما در جنبش نُجَباء هستند. این اقدام همه کسانی را که با نهضت تاریخی مقاومت در منطقه مرتبطند، هدف گرفته است. محور مقاومت، کشورها، دولت‌ها، جنبش‌ها و ملت‌ها، همه مورد هدف هستند.

وی با اشاره به برنامه دشمن برای شکستن اراده و مجبور کردن مقاومت به تسلیم، افزود: این یعنی دشمن که نتوانسته تو را با جنگ و ترور از سر راه بردارد، گمان می‌کند که با فقیر کردن، تحمیل گرسنگی، محاصره اقتصادی و به زعم خودشان خشکاندن منابع مالی، می‌تواند به مقصودش برسد.

دبیرکل حزب‌الله سپس خاطرنشان ساخت: در مقابل این نوع از جنگ؛ اولا باید مقاوم و قوی باشیم و نگذاریم این امر به اراده، عزم و روحیه ما آسیب برساند. ثانیا علی‌رغم همه آنچه رخ داده و ادعا می‌شود، امید دشمنان ناامید خواهد شد، زیرا با تدابیری که داریم، آنان نخواهند توانست ما را فقیر، گرسنه یا محاصره کنند.

اکرم الکعبی

محور مقاومت در مسیر پیروزی نهایی قرار دارد

ائتلاف جوانان ۱۴ فوریه بحرین  با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: تصمیم بزرگترین پشتیبان و مروج تروریسم یعنی امریکا به ریاست دونالد ترامپ احمق، در قرار دادن این جنبش مقاوم شریف، نشان افتخاری است برای نُجَباء و دلیل آشکاری بر حجم ناراحتی امریکا و فرزند خوانده‌اش اسرئیل از آنان.

این ائتلاف تصمیم امریکا را یک برگ شکست خورده خواند و اضافه کرد: گذر روزها ثابت می‌کند که محور مقاومت در مسیر پیروزی نهایی قرار دارد. تروریسم حقیقی از رژیم‌های سعودی، اماراتی و صهیونیستی نشأت گرفته و نباید به‌جای آنان، کسانی به تروریسم متهم شوند که برای دفاع از دین، سرزمین و ناموس خود بهترین جوانان را فدا کرده اند.

در پایان این بیانیه می‌خوانیم: ما به نُجَباء و دبیرکل این جنبش به‌خاطر مواضع قهرمانانه و ایستادگی در کنار ملت‌های مظلومی مثل بحرین، درود می‌فرستیم و اعلام می‌کنیم که همیشه در کنار نُجَباء ـ که ضربات سختی به دشمن وارد کرده است ـ و ملت ایثارگر و غیور عراق خواهیم ایستاد.

از نجباء باید به دلیل مقابله با تهدیدهای رژیم صهیونیستی تقدیر کرد

«حسین راغب الحسین» نماینده مجلس سوریه با حضور در مقر مرکزی مقاومت اسلامی نجبا در بغداد ضمن تشکر از نقش‌آفرینی مثبت رزمندگان نجبا از گروههای مقاومت اسلامی عراق در آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در سوریه، به‌طور ویژه از این جنبش به‌دلیل مقابله با تهدیدهای رژیم صهیونیستی قدردانی کرد.
 
قشرهای مختلف مردم سوریه از جمله سران عشایر و نمایندگان گروه‌های مقاومت با حضور در مقر مقاومت اسلامی نُجَباء در دمشق، حمایت خود را از این جنبش و شیخ «اکرم الکعبی» دبیرکل نُجَباء در برابر تحریم‌های خصمانه آمریکا اعلام کردند.

جمع بندی:

آمریکای جنایتکار که به اعتراف سران خود، پدیدآورنده وحشی‌ترین گروه تروریستی چند قرن اخیر یعنی داعش و حامی و پشتیبان بزرگترین دولت تروریستی جهان یعنی رژیم غاصب صهیونیستی است، در حرکتی مزوّرانه جنبش مردمی نجباء عراق که بخش مهمی از جبهه مقاومت را تشکیل داده و شکست‌های سنگینی بر پیکره تروریسم و حامیان جهانی آن وارد آورده، را در لیست تروریسم قرار داد. با بروز روزافزون قدرت ایمان و نفوذ جبهه مقاومت طبیعی است که سران استکبار از این مهم واهمه داشته باشند و دست به اقداماتی اینچنین پلید بزنند.
 
از سوی دیگر پیروزی های کم نظیر جبهه مقاومت در سوریه و عراق، سران کاخ سفید را برآن داشته تا گروه‌های موثر در نبرد با تروریسم تکفیری را از فعالیت علیه رژیم صهیونیستی در دوران پساداعش منع کنند؛ بنابراین شاهد تحریم جنبش النجباء  از سوی کنگره آمریکا و همچنین اقدامات مختلفی بودیم که صرفا با هدف مهار این جنبش صورت پذیرفته است.
 
آمریکایی ها با این اقدامات، ضدیت خود با محور مقاومت در منطقه، حمایت مستقیم و غیر مستقیم از جریان های تروریستی و تکفیری را اعلام کرد.
 
به طوری قطع آمریکایی های از فعالیت های جبهه مقاومت و حمایت ایران از مستضعفان جهان به شدت هراسان هستند بر این اساس به هر حیله و نیرنگی جهت تضعیف جایگاه آن ها دست می زند اما همان طور که بارها اعلام شده است، جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی ایران با اقتدار در برابر هژمونی آمریکا و هم‎پیمانانش ایستاده است و یک قدم از مواضع خود عقب نشینی نمی کند و پیروزی نهایی به فرزندان اسلام تعلق دارد.
ارسال نظرات