۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۶۰۰۷۲۶
رییس شورای اسلامی شهر قم خبر داد؛

خدمت رسانی شبانه روزی به زائران و مسافران در ایام نوروز

خدمت رسانی شبانه روزی به زائران و مسافران در ایام نوروز
جلالی با اشاره به حضور هزاران نفر از مردم ایران در ایام نوروز در شهر مقدس قم از خدمت رسانی 24 ساعته شورای اسلامی شهر و شهرداری قم در این ایام خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست خبری عبدالله جلالی رییس شورای اسلامی شهر قم با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز در سالن نشست های شورای شهر قم برگزار شد.

جلالی در این نشست با بیان این که آگاه سازی، اطلاع رسانی و شفاف سازی کاری ارزشمند است، گفت: این رسالت بزرگ اصحاب رسانه است و این قشر از جامعه خدمات زیادی را از جای خود به یادگار گذاشته اند.

وی افزود: تا کنون 409 لایحه به شورا واصل شده و شش طرح توسط مجموعه خود شورا طراحی شده و در صحن علنی شورا مطرح شده است که از این تعداد 23 مورد درهیأت تطبیق فرمانداری مورد اشکال واقع شده و شورا از این تعداد 22 مورد را اصرار کرده و به هیأت حل اختلاف ارجاع داده است و در نهایت از مجموع 23 لایحه اشکال گرفته شده 20 مورد در هیأت حل اختلاف نظر شورا تصویب شده است.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از مزایای لایحه بودجه کم کردن فاصله طبقاتی بین مناطق مختلف شهر قم بوده و همین مسأله یکی از موفقیت های شورای پنجم قم به شمار می‌ رود و سعی داریم که مناطق به مرور در یک سطح دیده شود.

وی یادآور شد: حرکت شورا به سمت شفافیت بودجه ای و مراقبت کامل مالی است و دراین جهت نظارت های کاملی خواهیم داشت و سعی کردیم کل توجیهات بودجه ای و آنالیزهای آن را به لایحه بودجه پیوست بکنیم.

رییس شورای اسلامی شهر قم در ادامه با اشاره به برنامه ای فرهنگی صورت گرفته در سال 97 ابراز داشت: یکی از وظایف اصلی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و همین طور همکاری با مسؤولان اجرایی و نهادها در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی به درخواست آنان است.

وی تصریح کرد: ما در بخش فرهنگی در چهار کمیته علمی، اجتماعی، هنر و رسانه، اقتصاد فرهنگی و شورایاری داریم و برنامه ریزی های خوبی در جهت مشارکت مردم در انجام خدمات اجتماعی، فرهنگی و آموزشی با موافقت دستگاه های ذی ربط صورت گرفته است.

جلالی در ادامه با اشاره به این که یکی از منابع بودجه ای قم بحث گردشگری است، بیان داشت: بوستان غدیر یکی از فضاهای فرهنگی مهم شهر قم به شمار می‌ رود که چندین پروژه مهم عمرانی در این محل در حال اجرا است و ان شاءالله در آینده نزدیک یکی از قطب های اصلی گردشگری در قم خواهد شد.

وی افزود: ما در شرایط اقتصادی ویژه ای هستیم و یکی از راه های توسعه شهر به کار گیری سرمایه بخش خصوصی است و به همین جهت سرفصل هایی برای این مسأله در لایحه بودجه دیده ایم هرچند برای این مسأله نگرانی هایی وجود دارد چراکه هنوز نتوانسته ایم ساز و کاری ایجاد کنیم که سرمایه گذار با رغبت در این امر وارد شود.

رییس شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: یکی از مسائل مهم در دستور کار سال آینده ساماندهی هسته مرکزی به ویژه اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) است از جمله این که باید آرام سازی و پیاده راه از سه راه بازار تا چهار راه بیمارستان ساماندهی شود.

وی با اشاره به این که برای امور فرهنگی و ورزشی بالغ بر 40 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است، گفت: یکی از پروژه های این عرصه مربوط به تأسیس و راه اندازی شهربازی معارفی است که ان شاءالله در سال آینده در محل بلوار پیامبر اعظم(ص) راه اندازی خواهد شد.

جلالی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شورای شهر و شهرداری برای ایام نوروز 98 اشاره و عنوان کرد: یکی از دستگاه های فعال در ایام نوروز شهرداری است و ستادی با حضور معاونت استاندار برای خدمات رسانی فعال می‌ شود که شهرداری یکی از اعضای آن است.

وی یادآور شد: قم یکی از شهرهایی است که زائران زیادی را در ایام نوروز به خود می‌ بیند از این رو خدمات به زائران گرامی به ویژه در مسأله حمل و نقل به صورت شبانه روز صورت خواهد گرفت.

رییس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اهم مصوبات یکساله کمیسیون فرهنگی و اجتماعی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان ساخت: طرح جشنواره چله سرو ویژه بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه و بهسازی کوه خضر نبی(ص) و شهدای گمنام از جمله این مصوبات است.

وی اضافه کرد: نام گذاری سالروز ورود حضرت معصومه(س) در تقویم رسمی به نام روز قم، ایجاد خانه موزه شهدا در مناطق هشت گانه شهر و هفته فرهنگی در نبطیه لبنان از جمله دیگر طرح های فرهنگی است که در شورای اسلامی شهر قم به تصویب رسیده است.

دکتر حسین اسلامی سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز در بخشی از این نشست ابراز داشت: اصحاب رسانه رکن آگاه سازی مردم هستند و قضاوت مردم نسبت به ارگان ها ناشی از اطلاعاتی است که این قشر در اختیار مردم قرار می‌ دهند، از این درک صحیح اطلاعات و اطلاع رسانی درست موجب قضاوت صحیح تر مردم می‌ شود.

وی با اشاره به این که برای سال 98 مبلغ 2160 میلیارد تومان بودجه برای شهرداری قم تصویب شده است، گفت: محل این بودجه ها درآمدزایی هایی است که شورای شهر و شهرداری از امور مختلف دارد و بخش دیگری از آن نیز مربوط به بودجه های دولتی می‌ شود./1330/پ202/ب1

ارسال نظرات