۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۶۰۰۷۳۵
مدیرعامل خبرگزاری رسا مطرح کرد؛

لزوم حضور عالمانه جامعه الزهرا در مسائل مربوط به زنان و خانواده

لزوم حضور عالمانه جامعه الزهرا در مسائل مربوط به زنان و خانواده
حجت الاسلام محققی بر لزوم حضور مؤثر و قوی جامعه الزهرا در مسائل مربوط به زنان و خانواده تاکید کرد و از آمادگی این رسانه حوزوی برای تعامل با این مرکز علمی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدمهدی محققی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین مدنی مدیر جامعه الزهرا(س) با ارائه گزارشی از فعالیت های خبرگزاری رسا، از آمادگی این رسانه حوزوی برای تعامل و همکاری با این مرکز علمی خبر داد.

وی در ادامه با بیان این که در جامعه الزهرا(س) فعالیت های علمی و پژوهشی مناسبی انجام شده که قابل تقدیر است، گفت: راه اندازی دوره عالی فقه(اجتهاد)، دوره های کاربردی تربیت مبلغ، تربیت مدرس و مشاور از اقدامات مؤثر در حوزه بانوان طلبه است.

حجت الاسلام محققی برگزاری دروس آزاد در این مرکز حوزوی را استمرار و تقویت سنت دیرین حوزه علمیه دانست و با اشاره به سفر مدیر جامعه الزهرا به هندوستان و دیدار با طلاب فارغ التحصیل این مرکز، گفت: تقویت اطلاع رسانی نیز از رویکردهای مناسبی است که در دوره مدیریتی شما شکل گرفته و موجب شده است تغییراتی در سایت اطلاع رسانی جامعه الزهرا(س) و روابط عمومی آن پدید آید و روند اطلاع رسانی را سرعت بخشیده است.

حجت الاسلام محققی در ادامه با اشاره به منازعه هویتی بین گفتمان اسلامی و گفتمان غرب گرا درباره زنان ایرانی، خاطرنشان کرد: رسانه های ضد انقلاب در زمینه تخریب باورها و نفی هویت دینی بانوان تلاش های فراوانی انجام می دهند؛ به ویژه با عملیات روانی موفقی که اخیرا از سوی دستگاه های امنیتی در زمینه برخی عناصر ضد انقلاب انجام شد، جبهه رسانه ای معاند چه بسا دست به اقدامات متقابل رسانه ای در حوزه های مختلف از جمله حوزه زنان خواهند زد.

وی بر لزوم حضور عالمانه جامعه الزهرا(س) در مسائل مربوط به زنان و خانواده تاکید و تصریح کرد: انتظار ما از نهادهایی که در دل حوزه در زمینه بانوان فعالیت می کنند این است که در مسائل فرهنگی و منازعات هویتی بانوان حضور اقناع گر، جدی و مؤثرتری داشته باشند.

لزوم حضور عالمانه جامعه الزهرا در مسائل مربوط به زنان و خانواده

وی با اشاره به بانوان مجتهده حوزوی ناشناس، گفت: باید اجازه داد شخصیت های جدید از فضلای حوزوی خواهران در رسانه ها مطرح شوند؛ امکان حضور عالمانه بانوان طلبه در رسانه ها برای ابراز دیدگاه های اسلام در حوزه مسائل مربوط به زنان وجود دارد و بایستی زمینه های مناسب آن ایجاد شود.

مدیرعامل خبرگزای رسا اضافه کرد: علاقه مند هستیم پژوهش ها و درس های خارج که با موضوعات مستحدثه در جامعه الزهرا(س) برگزار می شوند را انعکاس خبری دهیم؛ موضوعات فقه حکومتی، مساله شناسی، پژوهش های ناظر به نیاز جامعه اسلامی و نشست های علمی از دیگر عرصه هایی است که می توان اقدام به همکاری مشترک کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مؤسسه رسا نشست های علمی و خبری در موضوعات جدید برگزار می شود؛ که آمادگی همکاری برای ورود خواهران طلبه فاضل و نخبه در این نشست ها وجود دارد؛ امیدواریم با همکاری متقابل بتوانیم ساز وکار تعامل و اجرای تفاهم نامه همکاری بین مؤسسه رسا و جامعه الزهرا(س) را ایجاد کنیم. /1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات