۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۶۰۰۷۳۹
امام جمعه بجنورد:

روح بیانیه گام دوم انقلاب امید به جوانان است

روح بیانیه گام دوم انقلاب امید به جوانان است
امام جمعه بجنورد گفت: روح بیانیه گام دوم انقلاب امید به جوانان است؛ زیرا قشر جوان می‌تواند با روحیه انقلابی و جهادی مشکلات موجود در کشور را مرتفع کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در همایش «گام دوم در عصر جدید» که با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب با حضور اقشار مختلف جوانان استان در مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، به تبیین رسالت مردم و مسؤولان در قبال این بیانیه پرداخت.

وی اظهار کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب صادره از سوی رهبر معظم انقلاب به این سه سؤال چه بودیم، چه شدیم و چه خواهیم شد پاسخ داده شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه این بیانیه «چه بودیم؟» را ترسیم کرده است، ادامه داد: ما از صفر شروع کردیم؛ اما اکنون به جایی رسیده‌ایم که آمریکا حاضر است با ما حرف بزند اما ما سران این کشور را در شأن خود نمی‌دانیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب در این بیانیه ذلت‌ها و تحقیرها و عقب‌افتادگی‌های کشور در دوران رژیم ستم‌شاهی را به‌خوبی ترسیم کرده‌اند؛ اما امروز می‌بینیم به جایی رسیده‌ایم که موشک با برد دو هزار کیلومتر می‌سازیم.

وی افزود: افزون بر خدمات فراوان ارائه شده در کشور، اکنون ما در حال صدور خدمت به خارج از کشور هستیم، این در حالی است که در دوران رژیم گذشته 100 درصد وارد کننده بودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب به سؤال «چه خواهیم شد» این‌گونه پاسخ داده شده که قرار است به تمدن سازی برای جهان اسلام برسیم و در این بیانیه پایه‌های تمدن سازی معرفی شده است.

وی اظهار کرد: رهبری در راستای تمدن سازی جهانی اسلام هفت عنوان را تشریح کرده‌اند که درواقع این‌ها پایه‌های ساختن یک تمدن بر اساس آموزه‌های دینی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ما 40 سال پیش نظام اسلامی را تأسیس کردیم، آن را در دفاع مقدس تثبیت کردیم و امروز دوران تمدن سازی و تداوم است؛ یعنی دو مقدمه را به اتمام رسانده و الآن دوره تداوم و تمدن سازی است که همه این موارد در بیانیه گام دوم انقلاب تصریح شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب روح و کالبد جداگانه دارد، افزود: روح این بیانیه امید به‌ویژه امید به جوانان است.

وی با بیان اینکه در این راستا رهبری راهکار را ارائه فرمودند، ادامه داد: بر اساس فرموده رهبری اگر جوانان مستعد ما به کار گرفته شوند می‌توانند با روحیه انقلابی و جهادی و پشتوانه تجربه دیگران بسیاری از مشکلات موجود را برطرف کنند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات