۲۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۶۰۰۷۵۹
مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان هرمزگان:

اندیشکده حوزه علمیه خواهران راه‌اندازی شود

اندیشکده حوزه علمیه خواهران راه‌اندازی شود
حجت‌الاسلام عبادی گفت: استفاده از اندیشکده‌ها امروزه در کشور به صورت جدی پیگیری می‌شود و به نظر من راه‌اندازی یک اندیشکده برای حوزه‌های علمیه خواهران کار مفیدی است.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبادی در نشست فصلی مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران که امروز در سالن جلسات مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از اندیشکده‌ها امروزه در کشور به صورت جدی پیگیری می‌شود و به نظر من راه‌اندازی یک اندیشکده برای حوزه‌های علمیه خواهران کار مفیدی است.

مدیر حوزه‌ علمیه خواهران استان هرمزگان با تأکید بر پایش و پیگیری مسئله ریز‌ش‌های حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: به عقیده بنده با توجه به بیانیه مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) بهتر است یک کمیته‌ تحول راه‌اندازی کنیم تا نسبت به عملیاتی کردن این بیانیه اقدامات شایسته انجام شود.

در ادامه این مراسم مرتضی برگستان به تشریح فعالیت‌های اداره کل دانش‌آموختگان پرداخت و بیان کرد: ما بانک اطلاعات جامعی از دانش‌آموختگان نداشتیم و به همین منظور سامانه‌ دانش‌آموختگان را راه‌اندازی کردیم و تاکنون حدود 17 هزار نفر از دانش‌آموختگان در این سامانه حضور دارند.

مدیر کل امور دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران افزود: تفاهم‌نامه‌ها و ارتباطات خوبی با نهادهای دیگر ایجاد کردیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در عرصه‌های مختلف بیش از پیش بهره‌مند شویم، به‌همین منظور با آموزش و پرورش تفاهم‌نامه‌ای داشتیم تا با گذراندن دوره‌های پودمانی آموزش و پرورش از خواهران طلبه برای تدریس در مدارس استفاده شود.

برگستان اظهار کرد: با سازمان بهزیستی، وزارت ارشاد و کمیته امداد برای زمینه‌سازی فعالیت‌های فرهنگی طلاب خواهر ارتباطات خوبی داشتیم و سعی کردیم فضای خوبی برای فعالیت‌های دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در این نهادها ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت استقلال حوزه‌های علمیه خواهران خاطرنشان کرد: استقلال حوزه به این معنا نیست که دانش‌آموختگان ما بدون هیچ نظارتی فعالیت داشته باشند، طلاب خواهر بر اساس برنامه‌ریزی صحیح و مناسب با نیازهای منطقه‌ای به فعالیت‌ فرهنگی و اجتماعی می‌پردازند./876/ج

مهدی شاهی
ارسال نظرات